כיפת ברזל מיירטת רקטות מעזה
כיפת ברזל מיירטת רקטות מעזהצילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

לאחר יותר משלוש שעות של שקט, הופעלו הבוקר (רביעי), מעט לפני השעה 06:00, אזעקות צבע אדום ביישובי עוטף עזה.

מוקדם יותר שוגר מטח כבד של רקטות לעבר יישובי השפלה ומרכז הארץ. אזעקות נשמעו באזור אשדוד, יבנה, רחובות, נס ציונה, פלמחים ויישובים נוספים.

קודם לכן שיגרו המחבלים מעזה מטח רקטות לעבר הערים אשדוד ואשקלון ומספר יישובים בצפון הנגב.

בין הישובים בהם נשמעו האזעקות: מזכרת בתיה, קבוצת יבנה, ביצרון, בית חלקיה, כרם ביבנה, פדיה, יד בנימין, שדמה, עשרת, נוה מבטח, משגב דב, מישר, נצר חזני ועוד.

בחמאס טענו כי ביצעו ירי רקטות לעבר שישה בסיסי חיל האוויר בתגובה לתקיפות בעזה.

מצה"ל נמסר מוקדם יותר כי מטוסי קרב תקפו חפ"קים, חמ"לים, תשתיות מבצעיות ללחימה ומתחמי מחקר ופיתוח עבור ארגון הטרור חמאס בדירותיהם המבצעיות של חמישה מפקדים נוספים בחמאס.

התשתיות הצבאיות שהותקפו הן: תשתית צבאית בביתו בג'אבליה של ראש יחידת מחקר ופיתוח של המודיעין הצבאי בארגון הטרור חמאס; תשתית צבאית בביתו בחאן יונס של סגן מפקד גדוד מזרחיות בארגון הטרור חמאס; תשתית צבאית לניהול לחימה בביתו של מ"פ הפועל תחת גדוד מזרחיות של ארגון הטרור חמאס; תשתית צבאית ששימשה לניהול לחימה בביתו ברפיח של יאסר שיח אליעיד, מ"פ ביבנא בארגון הטרור חמאס; ותשתית צבאית לניהול לחימה בביתו בחאן יונס של מוחמד אל נאג'ר, מ"פ בגדוד דרום חאן יונס של ארגון הטרור חמאס.

רשת אל-ערביה דיווחה הערב כי המתווכים המצרים הציעו להגיע לרגיעה בין ישראל לארגוני הטרור בעזה, אשר תחל ביום חמישי בשעה 06:00 בבוקר.

אם תתקבל ההצעה יגיע בכך לסיומו מבצע "שומר החומות" אליו יצאה ישראל ברצועת עזה לאחר כשבוע וחצי של לחימה. גם בסוכנות אי-פי דווח כי ישראל העבירה מסר לארצות הברית לפיו המבצע יסתיים בתוך כמה ימים.

עם זאת, גורם מדיני הבהיר הערב כי בניגוד לדיווחים על הפסקת אש צפויה מיום חמישי, אין שום סיכומים ושום התחייבויות מצד ישראל.