עמית סגל
עמית סגלצילום: Miriam Alster/FLASH90

החלטת סלקום לקיים שביתת מחאה של יהודים וערבים עוררה סערה אתמול (שלישי), בעיקר ברשתות החברתיות, וגרמה למאות לקוחות להצהיר על נטישת סלקום ומעבר לחברת סלולר אחרת.

הפרשן הפוליטי של חדשות 12, עמית סגל, הגיב לנושא ואמר: ''אני אגיד לכם משהו לא פופולארי, אני מכיר את מנכ''ל סלקום היטב, גם אתם מכירים אותו, הוא היה פעם יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי, והיה אמור להיות שר האוצר בממשלת נתניהו עד הפרסום ההוא, שש שעות לפני פיזור הכנסת לפני שנתיים פחות שבועיים.

''אני יודע איפה הלב שלו ואני יודע שהוא לא נמצא במקום שבו חושבים שהוא נמצא, לדעתי זה פשוט משהו שנקרא - הלך לאיבוד בתרגום. הוא לא התכוון להזדהות עם הפורעים הערבים, לדעתי הם יצטרכו להתנער מאוד מהר מהמסר הזה'', אמר סגל.

מי שעוד התייחס ליוזמת השביתה של חברת "סלקום" הוא הרב יוני לביא שפרסם פוסט בו הודיע לחברה: "מצטער, אבל זה נגמר בינינו. למה? כי יש לכם בעיה חמורה בקליטה. לא של הסלולר. של המציאות".

לדבריו, "אם בזמן שיהודים מסתגרים באימה בבתים מחשש שהשכנים הערבים ישחטו אותם ובתי כנסת עולים באש, כל מה שיש לכם לעשות הוא לדקלם ש'יהודים וערבים מסרבים להיות אויבים' כאילו יש איזו סימטריה בין התוקפן לקורבן, בין הרוצח לבין המסכן שנעשה בו לינץ', ושני הצדדים צריכים פשוט להרגיע ולהניח את נשקם - אז בחיי, הקליטה שלכם ממש גרועה".

איש התקשורת ינון מגל צייץ בטוויטר: ''בושה וחרפה לסלקום שמשתפת פעולה עם האויב מחאה על מה? על הפוגרומים ביהודים?? אם הייתי לקוח שלהם הייתי עוזב מיד''.

תגובת חברת סלקום:

"סלקום היא חברה ישראלית שמשרתת את כלל תושבי המדינה בעתות רגיעה ועל אחת כמה וכמה בעתות חירום, כמו הימים הקשים שבהם אנו נמצאים.

"בסלקום יש עובדים מכל הדתות והאמונות, אשר עובדים יחד, כתף אל כתף, גם בימים האלה. חלקם חוששים ומסכנים את עצמם ברגעים אלה ממש בכדי לתת שירות באזורים מסוימים, אנו מחזקים את ידי חיילי ומפקדי צה"ל ומערכת הביטחון, תומכים ומחזקים את כלל תושבי המדינה ובעיקר את תושבי הדרום, שנמצאים תחת מתקפת טילים אכזרית ומתועבת.

"ההתכנסות היום היתה בקריאה לדו קיום וחיים משותפים ובאה מהמקום של עובדים שחיים ועובדים יחד. מובן מאליו כי אין ולא היה כל קשר או הזדהות עם השביתה של ועדת המעקב במגזר הערבי. בדיעבד, העיתוי היה שגוי והוא זה שאיפשר למי שמחפש להלהיט רוחות, ליצור קשר שלא קיים בין שני הדברים.

"נמשיך לפעול, לשרת ולחזק את צה"ל ואת כלל תושבי המדינה בימים קשים אלה ולפעול לדו קיום ולעבודה משותפת של יהודים וערבים בסלקום".