הרצוג, גאון ופרץ
הרצוג, גאון ופרץNoam Revkin Fenton/Flash90 וערוץ 7

כלת פרס ישראל ו''אם הבנים'' מרים פרץ שהחליטה להתמודד לתפקיד נשיאת המדינה, תודיע היום (רביעי) האם השיגה את עשר החתימות הדרושות לשם הגשת המועמדות שלה.

גם חתן פרס ישראל הזמר יהורם גאון וחבר הכנסת לשעבר יהודה גליק שוקלים להתמודד אם ישיגו את עשר החתימות הדרושות להם מחברי הכנסת.

מי שנחשב לבעל הסיכויים הטובים ביותר הוא יו"ר הסוכנות היהודית יצחק בוז'י הרצוג שכבר השלים את רשימת עשר החתימות של חברי הכנסת במטרה להגיש את מועמדותו הרשמית, ומתכוון להגיש רשימה של 30 חברי כנסת שתומכים בו. בין החותמים להרצוג - שלושה ח"כים מהליכוד, שניים מימינה ואחד מסיעת הציונות הדתית.

עוד הכריזו על מועמדותם לנשיאות: פרופסור שמעון שטרית, מיכאל בר-זוהר ויוסף אברמוביץ. ככל הידוע איש מהם לא השיג את עשר החתימות הדרושות להגשת המועמדות. יו"ר הכנסת לשעבר דליה איציק שקלה גם היא אך ויתרה על הרעיון.

בימים האחרונים התרבו הדיווחים ולפיה ראש הממשלה בנימין נתניהו שוקל לתמוך בגאון בבחירות לנשיאות, אך בסיעת הליכוד כמו גם בסיעת תקווה חדשה החליטו להעניק חופש הצבעה לחברי הכנסת.

בסיעות ימינה ובציונות הדתית חילקו את התמיכה בין פרץ להרצוג. במפלגות החרדיות כנראה יתמכו בהרצוג.

הלילה בחצות יסתיים פרק הזמן שהוקצה להגשת מועמדות לבחירות לנשיאות, שייערכו ב-2 ביוני, ותושלם רשימת המתמודדים לתפקיד הנשיא או הנשיאה ה-11 של מדינת ישראל.

יצחק הרצוג
יצחק הרצוגללא קרדיט צילום