אלכסנדריה אוקסיו-קורטז
אלכסנדריה אוקסיו-קורטזREUTERS

מבצע "שומר החומות" בעזה הביא לפילוג פנימי בתוך המפלגה הדמוקרטית בארה"ב, כאשר חלק מחבריה, בעיקר באגף השמאלי של המפלגה, תקפו במילים חריפות את ישראל, בעוד חברי מפלגה אחרים בחרו לעמוד לצידה של ישראל ולטעון כי "זכותה להגן על עצמה מפני תוקפנות החמאס".

זה החל עם ציוץ של מזכיר המדינה אנתוני בלינקן, שטען כי "יש הבדלים מהותיים בין ארגון טרור, חמאס, שממטיר ללא הבחנה רקטות ולמעשה מכוון לאזרחים, לבין תגובת ישראל המגנה על עצמה ומכוונת למחבלים".

גם יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי חזרה על המסר הזה ואמרה כי "לישראל הזכות להגן על עצמה מפני התוקפנות הזו שנועדה לזרוע טרור ולערער את הסיכויים לשלום. האלימות המואצת של חמאס רק מסתכנת בהריגת אזרחים נוספים, כולל פלסטינים חפים מפשע".

אלא שחברי האגף השמאלי של המפלגה, ובהם הסנטור ברני סנדרס, בחרו לתקוף דווקא את ישראל. "אני מודאג מאוד מהסכסוך המתגבר בישראל ובפלסטין. אנו שוב רואים כיצד המעשים הלא אחראיים בירושלים של קיצונים ימנים השייכים לממשלה יכולים להתדרדר במהירות עד למלחמה הרסנית. ילדים ישראלים לא צריכים להעביר את הלילה מפוחדים במקלטים, כמו שרבים עושים הלילה. ילדים פלסטינים לא צריכים לגדול תחת אלימות מתמדת ודיכוי של הכיבוש, כמו שרבים עושים ועשו", כתב סנדרס.

מי שעוד בחרו לתקוף את ישראל הן הסנטוריות אלכסנדריה אוקסיו-קורטז ורשידה טאליב, שטענו כי ישראל "נוקטת בפעילות טרור נגד אזרחים". טאליב אף הוסיפה בציוץ בטוויטר כי "הייתי בת 7 כאשר התפללתי לראשונה באל-אקצה עם אחותי. זהו אתר קדוש למוסלמים. זה שווה ערך לתקיפת כנסיית הקבר עבור נוצרים או הר הבית ליהודים. ישראל תוקפת את זה במהלך הרמדאן. איפה הזעם שלך, נשיא ארה"ב?".

התגובה לטאליב הגיעה משגריר ישראל בארה"ב, גלעד ארדן, שכתב בטוויטר כי "חברת הקונגרס רשידה טאליב, אולי עליך לפקוח את עיניך לתמונה כולה? האתר השלישי בקדוש ביותר של האיסלאם משמש לאגירת בקבוקי תבערה וסלעים המושלכים לעבר המשטרה ומתפללים יהודים בכותל המערבי, מתחת להר הבית. חברת קונגרס, במקום לקרוא לשלום ולרוגע, הציוצים שלך מגבירים את המתיחות. אולי את לא מבינה שדבריך מעודדים קבוצות טרור כמו חמאס לירות רקטות לעבר אוכלוסיות אזרחיות ולבצע פיגועים נגד יהודים".

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נאם אתמול (שלישי) בעיר דירבורן במישיגן, עיר ש-30% מתושביה מגדירים עצמם ערבים-אמריקנים. במהלך דבריו חילק הנשיא שבחים לחברת הקונגרס המוסלמית רשידה טליב הידועה בעמדותיה נגד ישראל ושאף יצאה כנגד ביידן ודרשה ממנו ללחוץ על ישראל לסיים את המבצע ברצועת עזה.

"אני מעריץ את החשיבה שלך", אמר ביידן, "אני מעריץ את הלהט שלך ואת הדאגה שלך לכל כך הרבה אנשים אחרים".

ביידן אף התייחס ישירות למתיחות בישראל כאשר בחר לדבר על סבתה של ראשיד שגרה בכפר בית ע'ור אל- פוקא ליד בית חורון - "מכל ליבי אני מתפלל שסבתך ומשפחתך נמצאים במצב טוב. אני מבטיח לך שני אעשה הכל כדי לוודא שכך יהיה".

במהלך אותו ביקור התיישב הנשיא ברכב במפעל Ford המקומי ושוחח עם העיתונאים לפני שיצא לנסיעת מבחן. כאשר אחת העיתונאיות שאלה אותו "אני יכולה לשאול אותך שאלה על ישראל?", ענה ביידן "לא את לא יכולה", והוסיף: "אלא אם תעמדי מול הרכב כשאני נוהג" ואז הבהיר "אני רק מתבדח".