נתניהו בוולפסון
נתניהו בוולפסוןדוברות וולפסון

מבצע 'שומר החומות' נמשך כבר מעל לשבוע ועדיין סופו איננו נראה באופק.

סבב הלחימה במבצע הזה מתאפיין, לצד אתגרי לחימה מורכבים בגבולות ישראל, גם בהתקפות חוזרות ונשנות על אוכלוסיה אזרחית בכל רחבי הארץ, הן מצד חמאס והן מצד פורעים בתוך גבולות ישראל.

גברים ונשים, זקנים וילדים נמלטים אל המרחבים המוגנים מאימת הרקטות, רכבים פרטיים עלו באש, בתים נבזזו, ואזרחים רבים נפגעו בגופם ואף שילמו בחייהם.

בכל מלחמה, ובייחוד בכזו בה האוכלוסייה האזרחית מהווה מטרת יעד לפגיעה - לעורף תפקיד חשוב ביותר ביכולם של הכוחות הצבאים להתמיד בלחימה ממושכת עד להכנעת האויב.

מתוך תפיסה כי חוזקו של העורף הכרחי לעמידתנו מול המתקפות הקשות השונות, ומתוך הבנת החשיבות בחיזוקה המוראלי של אוכלוסיית ישראל, הגיע ראש הממשלה בנימין נתניהו לבקר את האזרחים הפצועים המאושפזים בבית החולים וולפסון, ואת הצוותים הרפואיים העושים בעיתות שגרה ובחירום לילות כימים, במסירות ובמקצועיות להצלתם ולשיקומם של כלל הפצועים.

אל נתניהו נלוו ראשי בית החולים וולפסון: ד"ר ענת אנגל - מנהלת בית החולים, יניב פוגל - המנהל האדמיניסטרטיבי ואורנה צבי - מנהלת הסיעוד.

בבית החולים וולפסון מאושפזים מספר פצועים בדרגות פציעה שונות שנפגעו ממטח הרקטות שפגע פגיעה ישירה בעיר בשבוע שעבר. בין הפצועות גם אוריאן בת ה-3, שנפצעה באורח קשה מאוד מפגיעת רסיס של רקטה בשעה שנסעה עם אימה ברכב. אוריאן אושפזה במחלקת טיפול נמרץ, ומצבה השתפר מאוד בעקבות הטיפול המסור שקיבלה בבית החולים וולפסון.

נתניהו סיכם את הביקור המרגש ואמר: "הגעתי לוולפסון כדי לבקר את אוריאן בת ה- 3 המתוקה שמאושפזת בבית החולים אחרי שנפצעה מנפילת רקטה. זה היה יכול להיגמר הרבה יותר נורא אך בעזרת העבודה הנפלאה של הצוותים הרפואיים הנפלאים כאן היא ניצלה. תודה לרופאים ולרופאות של וולפסון על עבודת קודש. רפואה שלמה לאוריאן ולכל הפצועים. כולנו אתכם".

עוד ביקרו השבוע את הפצועים בבית החולים וולפסון גם יואב קיש - סגן שר הבריאות, ח"כ יוסי טיב מש"ס, וח"כ מיכל וולדיגר מהציונות הדתית.