יוסי לערבים שתקפו אותו: "אנא מג'נון"

בני הזוג יוסי ושרון כהן (שם בדוי) ניצלו מלינץ' אכזרי סמוך לערד בשבוע שעבר. רכבם נהרס לגמרי ובנס הם יצאו משם בחיים.

בהקלטה בלעדית שהגיעה לידי ערוץ 7 נשמעים בני הזוג תוך כדי רגעי האימה כשהם מתקשרים להוריהם ומנסים להזעיק משטרה.

חיים, אביו של יוסי, יחד עם אדווה, אמו של יוסי (שמות בדויים), התחננו בפני המשטרה שתשלח ניידת ובשלב מסויים הפצירו ביוסי להשתמש בנשקו האישי על מנת להגן עליו ועל אשתו ממוות.

השניים הותקפו על ידי עשרות ערבים שארבו להם בצומת שוקת בכביש 31 לכיוון ערד. יוסי, הנהג, עצר במחסום משטרתי כקילומטר וחצי לפני זירת האירוע ושאל את המשטרה כיצד להמשיך לכיוון ים המלח.

המשטרה נתנה לו הנחיות להמשיך ישר לכיוון המחסום הבא ושם יקבל הוראות נוספות. כקילומטר וחצי אחרי המחסום המשטרתי הנהג זיהה צמיגים בוערים וכעשרים ערבים שהתאספו ליד הצמיגים.

דרך המילוט היחידה הייתה לנסוע במהירות ישר לכיוון הצמיגים על מנת לעקוף את הצמיגים ולא להיתקל בהמון הערבי. לאחר נסיעה של מספר מטרים הנהג נסע על גדר תיל שהונחה על הכביש על ידי ההמון. חזית הרכב, הצמיגים וכן תחתית הרכב נהרסו לחלוטין. הרכב נעצר וההמון התחיל לרוץ לכיוון הרכב ולזרוק אבנים על הנהג ואשתו.

בני הזוג התקשרו להוריו של יוסי וביקשו מהם לסייע להם להזעיק משטרה. בינתיים, יוסי יצא מהרכב, והחל להתפרע מול ההמון ולאיים כי אם יצטרך ישתמש באקדח הירי אותו נשא.

השיחה להורים הוקלטה ועכשיו מתפרסמת לראשונה. בהקלטה מדקות האימה נשמע יוסי כשהוא צועק לערבים התוקפים אותו להתרחק, וכן כשהוא צועק לעברם בערבית "אנא מג'נון" ומזהיר אותם. שרון מתחננת לעזרה ואדווה מפצירה במשטרה שתשלח לשם ניידת. בשלב מסויים חיים מבקש מבנו להשתמש בנשקו.

לבסוף ירה יוסי שלוש פעמים באוויר וההמון היסס להתקרב אליו עוד. אחר כמה דקות ההמון הערבי התחיל להתאסף שוב והגיעו עוד ערבים להצטרף ללינץ'. שני נהגים ערביים עצרו לצדו של יוסי ואמרו לו שהם הגיעו לעזרתו.

בתחילה יוסי חשש שמדובר בשקר אך לאחר שהראו לו שהם מתקשרים למשטרה הוא הבין כי הם דוברי אמת. בעזרת שני הרכבים הערביים שבאו לעזרתו ובזכות ההרתעה שיוסי הצליח לייצר בעזרת נשקו והכשרתו הצבאית, הם הצליחו להדוף את ההמון עד שהמשטרה הגיעה.

השיחה להורים ולמשטרה תוך כדי נסיון הלינץ':

שרון: "ט' תתקשר מהר למשטרה. תתקשר מהר למשטרה".

יוסי ברקע: "אנא מג'נון אנא".

חיים: "איפה אתם?"

שרון: "לפני ערד".

יוסי ברקע: "מה זה מה זה".

שרון: "מהר, מהר".

אדווה: "הם לפני ערד. הילדים שלנו באוטו ותוקפים אותם ערבים".

יוסי ברקע: "לכו אחורה. אני עם נשק. אני לא צוחק".

אדווה: "הילדים שלנו תקועים ליד ערד. תוקפים אותם. הם ברכב ממש ליד ערד".

שרון: "הייתה שם משטרה, דקה לידנו".

אדווה: "משטרה עברה לידם. ערבים תוקפים אותם. הם ברכב שניים. יש להם נשק. הוא צורח עליהם לזוז אחורה. הם תקועים וזה ממש מפחיד".

אדווה פונה לשרון: "זה ערבים? מי תוקף אתכם?"

אדווה למשטרה: "זה ערבים זה בדואים שם. זה זוג לבד, בשנות העשרים. אני מתחננת תשלחו מישהו מהר. הם תוקפים אותם. הם תוקפים את הרכב שלהם".

אדווה: "י' מה קורה??"

חיים: "תשתמש בנשק שלך י'. תשתמש בנשק. תשתמש בנשק. תירה בהם. תירה בהם".

אדווה: "תשלחו אליהם מישהו. בבקשה. תשלחו מישהו עכשיו".

חיים: "למה אתם לא משתמשים בנשק?"

אדווה: "הם התרחקו מכם?"

שרון: "הם כולם על י'".

אדווה: "הם תוקפים אותו. בבקשה תשלחו מישהו עכשיו".

ברקע נשמעים קולות חבטה.

אדווה: "הם תוקפים אותו. אמאל'ה".

חיים: "י' תירה בהם".

שרון: "הם כאילו מנסים לעזור לנו אבל אני לא יודעת. אני לא יודעת. יש פה אנשים הם עוברים פשוט".

בשיחה עם ערוץ 7 אמר יוסי: "התקפה על אזרחי ישראל על ידי אזרחים ישראלים אחרים בתוך גבולות הארץ הוא מצב אבסורדי. לא הגיוני שאני ואשתי, זוג צעיר שנוסע למלון בים המלח, נתקף בלינץ׳ אכזרי בכביש ראשי במדינתנו. המצב הזה הוא לא פחות נורא ומסוכן מירי רקטות או התקפה חוץ מדינית על ישראל. לא מדובר בשטחים שהם תחת מחלוקת ריבונית אלא כביש שהוא כביש ראשי שלפי כל הדעות שייך למדינת ישראל".

"זהו ניסיון רצח שנעשה על ידי חבורה של אזרחים ישראליים ערביים הנהנים מכל הזכויות הדמוקרטיות השוות של אזרחות ישראלית", כך יוסי כהן.