תמר דרורי
תמר דרוריאלעד וייטמן

"זוגיות היא מרחב להתפתחות נפשית לכן זה כל כך מורכב", אומרת תמר דרורי, עו"ס קלינית (M.S.W) המתמחה בטיפול זוגי ומשפחתי.

"החלום - למצוא אהבה ממושכת ומספקת הוא חלום טבעי ואנושי מובהק, הניתן להגשמה במלואו - אם יודעים לחפש בבן הזוג את הדבר הנכון. כן, גם אם אתם מאוכזבים מהקשרים הזוגיים שלכם שהיו עד עכשיו או שאתן מתקשות למצוא בני זוג מתאימים כדי לחלוק את עתידכן - זה אפשרי וטבעי למצוא".

*מה ה'אני מאמין' שלך?

"המניעים להתחתן הם רבים ובניהם: הפגת הבדידות, רצון להולדה, מעמד חברתי, העלאת הערך העצמי ולעיתים ובעבר בוודאי, העניין הכלכלי. אך צריך להבין כי המניע העמוק ביותר לזוגיות הוא הרצון הפנימי והנסתר להתפתחות נפשית משותפת וריפוי פצעי ילדותינו - זה העניין. לכן אנחנו מושקעים כל כך במרחב הזה ופגיעים בו.

עצם העובדה שהמצאות ביחסי אהבה אינטיימים מעוררת מחדש בעיות לא פתורות מן הילדות. והיכולת לפתור אותן נתונה גם בכח הקשר, בתוך המערכת יחסים יש פוטנציאל של ריפוי. הסתכלות זאת שמה דגש על הקשר שבונים, על מה מדברים, איך מתייחסים לקונפליקטים ולא על בן הזוג שבוחרים, המוקד הוא לא מה טיבו של בן הזוג, נישואים מוצלחים אינם תלויים בהשגת בן.ת זוג מוצלח, אלא מה קורה במפגש בינהם.

בנכנות של כל אחד להתוודע אל חלקים סמויים של עצמו. אין לראות בנישואין מצב קבוע של שני אנשים שאינם משתנים. הנישואים הם מסע רוחני ונפשי המתחיל בלהט המשיכה ההדדית , נמשך ועובר דרך מישור הטרשים של גילוי עצמי ומגיע לשיאו בכינון קשר בר קיימא, קשר אינטימי מלא באושר. הזוגיות היא חברות שיש עימה תשוקה וקשר פסיכולוגי עמוק בין בני זוג. שותפים שווים. אין אחד במרכז, מערכת היחסים היא אשר במרכז. המרחב הזוגי הוא בעל פונטציאל אדיר של שינוי עבורנו וצריך להפנים את זה.

בגלל הסיפור הזה, התת מודע, המח שלנו, החוויות שעברנו בילדותינו- הם השחקנים המשמעותיים בעת חיפוש בן או בת הזוג. וכדאי לנו להיות מודעים לכך.

אם לא מבינים זאת, רב הנסתר על הגלוי; מדוע פלוני מעוניין באלמונית ולהיפך. הרבה פעמים אנחנו לא מבינים מדוע אנחנו נמשכים לטיפוסים מסוימים. בטח שאלתם את עצמכם למה אני פוגש בחורה בדיוק כמו שאני מחפש, אבל זה לא קורה? מה באמת קורה שם מאחורי הקלעים בעת חיפוש זוגיות ובזוגיות עצמה? יש כאן הרבה מעבר למה שנראה לעינננו ועל כך נעמיק בשיעור שלי בפרויקט 252, ברביעי הקרוב".

השיעור של תמר דרורי בפרויקט 252 יתקיים בע"ה ברביעי, ח' סיון (19.5.21) בשעה 20:20.

עדיין לא בפרויקט? הצטרפו עכשיו לתוכנית הקיץ בלחיצה כאן >>