מנכ"ל תנועת הביטחוניסטים, תא"ל במיל' אמיר אביבי, מתארח באולפן ערוץ 7 בעקבות ראיון בו סיפר על האזהרות שהציג הרמטכ"ל דאז בוגי יעלון בפני אריאל שרון מהצפוי ביום בו תנטוש ישראל את רצועת עזה.

"מדובר בתהליך שהתחיל באוסלו כאשר התנתקנו מהערים במטרה שלא לפעול שם שוב, ואז ראינו תהליך מואץ שבו התחילו לבנות מפעלי רקטות, מרגמות, טילים ונשק, ולמעשה נוצרה מציאות מטורפת של התקפות בלתי פוסקות על שדרות, נצרים, גוש קטיף והתוחמת הצפונית. בשלב הזה היה מצופה שנעצור ונחזיר את הגלגל אחורה, אבל במקום זאת אנחנו שומעים בלשכת הרמטכ"ל דרך הטלוויזיה ראש הממשלה החליט להתנתק מהרצועה".

אביבי מציין כי מדובר בהחלטה אסטרטגית בסדר גודל עצום ולמרות זאת הדברים נודעים לרמטכ"ל דרך התקשורת.

בהתייחס לדבריו של גלעד שרון ולפיהם יש לנתק בין ירי הרקטות לבין ההתנתקות שבאה רק לאחר שירי כזה כבר היה מספר שנים, אומר אביבי כי אותו ירי מוקדם היה חלק מהשלב הראשון של ההתנתקות, קרי הסכמי אוסלו. לזאת הוא מוסיף כי "מה שהתנתקות של שרון עשתה הוא חיזוק התהליך אקספוננציאלי של התהליך עם החיבור למצרים. זה העביר להיקפים עצומים של מעבר ידע, יכולות, פעילים, מדענים וכו'. כל זה האיץ את בניין הכוח ואיכותו. ראינו איך הרקטות השתכללו בדיוק, בטווח וכו'".

אביבי מזכיר כי פעילותו הנרחבת של נשיא מצרים א-סיסי נגד המנהרות נעשתה רק לאחר שמנהרות אלה הופנו כנגד ארצו שלו, וגם אז הפעילות נעשתה מול חלק מהמנהרות ולא מול כולן.

לטעמו של אביבי הצורך בהכנסת כוחות צבא רבים לרצועה, עובדה שחיזקה את תומכי ההתנתקות, החל אך ורק בעקבות תהליך אוסלו. עד אז "היה שם גבעת חלפון", הוא אומר. "האיום היה אבנים והתמודדנו עם אבנים ומחיקת כתובות ותליית דגלים. אוסלו יצר מציאות בלתי אפשרית. ביהודה ושומרון החזרנו את המציאות בחומת מגן והדגם הזה עובד, יש להם פרלמנט ואחריות אזרחית אבל אם יש מחבל ברמאללה נכנסים עם שני רכבים ועוצרים אותו".

האם המשמעות היא כיבוש מחדש של הרצועה? אביבי משיב ומציין כי ישנם רבים הסבורים כי יש מקום לקחת סיכון ולסגת ובמידה ותיתקל ישראל בהסלמה ביטחונית היא תוכל לכבוש את יהודה ושומרון מחדש כפי שעשתה זאת במלחמת ששת הימים, ואולם "זה בערך כמו להגיד שנשחזר את חציית ים סוף ביציאת מצרים...".

"להחזיר מצב לקדמותו, מה שהיה פשוט הרבה יותר ממה שיש לנו היום בעזה, לקח לנו שש שנים. להיכנס לעזה זה אירוע בסדר גודל אחר שישאב את כל צה"ל פנימה כשיש לנו את אתגר איראן והתמודדות עם חיזבאללה. היום האינטרס הוא לא להיכנס, בגלל אוסלו, ומצד שני אין פתרונות קסם של תקיפות חיל האוויר. תהליך ההתחזקות שלהם יהיה אינסופי".

בדבריו דוחה אביב את האמירה בה נקט ראש אגף המבצעים בצה"ל, האלוף חליווה, ולפיה אם יושגו חמש שנות שקט הרי שהמבצע הנוכחי נחל הצלחה. "שיגיד את זה לילדים של עוד חמש שנים, אלה שיחטפו 4000 טילים. איזו אמירה זו? אני לא מקבל את הגישה הזו. כל חמש שנים נצטרך לחטוף מהלומה?".

לטעמו במציאות הנוכחית סיום המערכה צריך להתבצע באופן פתוח לא בהסדרה ולא בהפסקת אש, מה שיאפשר המשך פעילות ישראלית בעתיד, ובנוסף להמשיך במדיניות סיכול בכירי החמאס, "שידעו שהצ'ק פתוח ואנחנו נהרוג אותם".

אביבי רואה כחוסר הבנה את המחשבה כאילו לתושבי עזה אין מה להפסיד ולכן הם נוקטים בצעדי הטרור. הוא מזכיר שמאחורי שימון גלגלי הטרור העזתי עומדים מולטי מיליונרים, כלשונו, שהפכו את הטרור לסטראטאפ שמכניס להם כסף רב "ואנחנו מאתגרים אותם כבר שנים, ובמקום לטפל בהם אנחנו מטפלים בפעילים שאין להם מה לאכול".

על הלחץ האמריקאי אומר אביבי כי הקו האדום שצריך לעמוד מול עיני ראש הממשלה הוא האפשרות להפסקת הגיבוי האמריקאי במועצת הביטחון של האו"ם. "זה קו אדום שישראל לא רוצה לחיות אתו, ולכן ברגע שבו ארה"ב תאיים בביטול ההגנה הזו זה יהיה הסימן עבורנו".

"יש הרבה שמופתעים מרמת הגיבוי שישראל מקבלת כעת מארה"ב, מה שלא ציפו לו. הסיבה היא שחלום חייהם הוא נפילת חמאס. האסטרטגיה של הממשל הוא החזרת פתח' לעזה ונוח להם שנכה בחמאס, כך גם נוח למדינות ערב הסוניות".

עוד מתייחס אביבי לפרעות תשפ"א ואומר שהדבר לא הפתיע אותו כלל ועיקר, וכבר בדף עמדה שפרסם בעבר כתב שביום בו תיסוג ישראל מיהודה ושומרון תחל אינתיפאדת הנגב והגליל. "יש גורמים לאומנים איסלאמיסטיים בחברה הערבית. זה לא כולם ויש הרבה שרוצים להיות חלק מהחברה הישראלית, אבל יש שם שכבה לא קטנה של חתרנים שמחכים להזדמנות להפיכה בשיתוף חמאס והרש"פ", אומר אביבי המציין כי לפני כחודש הזהירה תנועתו, הביטחוניסטים, מאינתיפאדה מתקרבת.

"שלחנו מיילים לחברי כנסת והזהרנו. כתבנו שהסיבה היא המחשבה על הקמת ממשלת מיעוט המוסרת את מפתחות השלטון למוסלמים, היא שגרמה לכך שהאחים המוסלמים, רע"ם לצורך העניין, סבורים שהאתוס הציוני התרסק, אנשים מוכנים לתת לערבים את המדינה ובלבד שלא תקום ממשלת נתניהו וזה נתפס כרגע של חולשה משמעותית מספיק כדי לחולל את כל זאת".