"לפרז ולכבוש אותה מחדש"
"לפרז ולכבוש אותה מחדש"צילום: אם תרצו

בכנסת נערך היום (רביעי) כנס לפיזור עזה בעקבות מבצע "שומר החומות".

ח"כ אורית סטרוק (הציונות הדתית) אשר יזמה את הכנס מסרה, "שום מדינה בעולם לא הייתה מסכימה שיפלו עליה טילים. אנחנו רוצים להתנות שיקום של עזה בפירוז. הם לא יקבלו שום הטבה אם לא יפזרו אותה. זו מטרה בינ"ל. הייתי בשדרות לפני תחילת האירוע, מבחינת התושבים שם הצבע האדום זה חלק מהחיים שלהם. אסור לנו לאפשר זאת. יעד של פירוז עזה הוא יעד ראשי".

ח"כ מיקי זוהר יו"ר סיעת הליכוד אמר, "הפתרון לעזה למצב בו לא יהיו יריות לעבר ישראל הוא רק דרך פעולה פיזית אקטיבית בשטח. האירוע בעזה יסתיים אחרי שנשתלט על השטח. אף אחד לא חולק שצריך לפרז את הרצועה. השאלה היא מתי יש לעשות זאת".

ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) הוסיף כי לא צריך תמונת נצחון, כלשונו. "צריך ניצחון שמשמעותו הוא השגת היעדים הברורים מתחילת המבצע. פירוז הרצועה והשבת בנים הם תנאי. לא יכול להיות שזורמים כספים לרצועת עזה בלי פיקוח. אחרת הביטחון הלאומי של מדינת ישראל נפגע".

ח"כ מתן כהנא (ימינה) אמר "חמאס הוא ארגון טרור רצחני שחרט על דגלו להשמיד את מדינת ישראל. כאשר מדברים על עימותים מול החמאס חייבים לדבר על שלילת יכולות. מדובר בארגון אכזרי כלפי אנשיו. צריכים לשלול את כל אמצעי היצור שלהם. כל הסכם עתידי צריך לכלול פירוז".

ח"כ בצלאל סמוטריץ (הציונות הדתית), "אנחנו במלכוד ברצועת עזה היא פצצת זמן המוחזקת על ידי מדינות ערב. צריך להחזיר את הבנים ולפזר את הרצועה בלי להכניס חיילים. לכתוש אותה מלמעלה. אנחנו נצטרך לחזור לעזה ונצטרך לכבוש אותה בחזרה. כאשר נחזור לעזה נצטרך לעודד עזיבה של האנשים שם. כל עוד בעזה ישארו 1.8 מיליון איש בעיית עזה ללא תתרפא".

ח"כ מיכל וולדיגר אמרה בכינוס, "פירוז עזה מנשק והשבת הבנים, חשובים ביותר, יחד עם זאת אסור לשכוח, את החוסן הנפשי. כשעל מדינת תל אביב עפים טילים, כולם נכנסים להיסטריה, אבל מציאות שכזו היא מציאות יום יומית בשדרות ובעוטף עזה. כך הם חיים כבר 20 שנה. גדל פה דור שני שחווה פוסט טראומה וחרדות. היום יש הורים שגדלו כך ומסרבים לגדל באופן זהה את ילדיהם. חייבים להוציא מהלקסיקון את המונח 'סבב', מספיק איתו. יש ליתן מכה ניצחת ולא לעזוב את המערכה עד אשר תפורז עזה מכל נשק התקפי ויושבו הבנים. מגיע לנו שקט".

מתן פלג, יו"ר תנועת "אם תרצו" אמר "פירוז הרצועה הוא הכרחי. זהו צעד של ניצחון וצעד של הבטחת עתידה של המדינה. ערביי ישראל שבחרו לתמוך בטרור חייבים לראות את זה. אחינו בני המיעוטים המשרתים בכוחות הבטחון וקשרו את גורלם בגורל העם היהודי חייבים לראות את זה והכי חשוב- ילדי ישראל חייבים לחוש את זה. פירוז הרצועה, השבת הבנים ושבירת ארגוני הטרור- עכשיו".

אמיר אביבי, מנכ"ל תנועת הביטחוניסטים: "בעזה נוצר מצב שהחיים הפכו להיות בלתי נסבלים גם ברצועה וגם מחוץ לה. במערכה הבאה הם באים עם רקטות לטווח ארוך יותר. זו המציאות שלנו. עזה הפכה להיות יעד מבוצר. מבצע בעזה זו חתיכת אירוע שתיקח שנים. המשימה העיקרית של ישראל היא איראן והזירה הצפונית. כדי לייצר תודה יש לייצר מדד פיזקלי של השמדה. זה מה שחיל האוויר עושה כרגע. צריכים להמשיך ולפעול בעזה".

נאיף ראחל, רכז הפורום הבדואי לבטחון ישראל אמר "כאשר מדברים על עזה- כל מי שכאן חייב להבין- לא יהיה שלום עם ארגוני טרור לעולם. הדת של האנשים האלה היא לא האיסלאם כי באיסלאם אסור לנצל ילדים וזקנים לתועלת אישית ועשיית כסף מהצד ממלחמות. ישנה רק דרך אחת לשלום והיא פירוז הרצועה מנשק. חייבים להכות בחמאס בכל הכוח ואח"כ לקחת ממנו את הנשק שלו. אין לנו ארץ אחרת ואני מציע לכל אחד מהיושבים פה להבין שגם אין לנו לאן ללכת".