
חברות שילוח בינלאומי יכולות לעזור בשינוי מוצרים ממדינה אחת, למדינה אחרת. במקרה זה, מישראל למדינה אחרת, או מאחרת לישראל.
בין אם מדובר בסחורות, קונטיינרים, חפצים אישיים – וכיוצא בזה. השירות יכול להיות פרטי, ויכול להיות מסחרי, של לקוחות עסקיים. חלק מהתהליך מתאפיין בחוליה הנקראת משלח בינלאומי – ותפקידו לתת את התמיכה לוגיסטית לתהליך השילוח או קבלת הסחורה מחו"ל, מהרגע שיצאה לדרך עד שהגיעה ליעד.
חברת השילוך מתווכת, מקשר ומתאמת בין ספקי ההובלה, ומעבירי המטען בכל התהליך וכל חוליה של הדרך. בין אם מדובר בתיאום בין חברות תעופה, ספנות, רכבות, משאיות וכל שמתבקש בדרך.
מידע חשוב על שליחת או קבלת סחורה מחו"ל
נניח שאנחנו רוצים לשלוח או לקבל סחורה מחו"ל, איך מתחילים? ראשית כל, יש לאפיין את סוג השירות הרצוי. בין אם זה ייבוא, או ייצוא. בין אם זה העברת מטען ממדינה אחת לאחרת, או מיבשת אחת לאחרת.
בין אם מדובר דווקא בפעילות עסקית ומסחרת, על בסיס בינלאומי – ובין אם פשוט רוצים לשנע סחורות, מוצרי גלם, רכבים, חפצים וכיוצא בזה – הן לצרכי עסקים, לצרכים פרטיים או פשוט כי עוברים דירה. אופי השילוח יושפע מאוד אופי הסחורה או המוצר שמעבירים, מגודל, משקל ונפח הסחורה, מידת דחיפות השילוח, ושיקולי עלות (כמה רוצים להשקיע, איזו רמת שירות, וכיוצא בזה).
עבור זה, כדאי להחזיק בידע וביכולת לעשות זאת היטב, ולהכיר את השלבים השונים בתהליך השילוח הלוגיסטי. זאת כדי שהסחורה תגיע למקומה בזמן, ובאופן בטוח – בין אם בים, באוויר וביבשה.
האצלת השילוח לחברה מקצועית?
נניח שהחלטנו מה סוג השירות הרצוי – מה הלאה? האם נעשה את זה בעצמנו? זו אפשרות, בעיקר אם אנחנו יודעים איך, ורוצים לעשות את זה – או לפחות מוכנים ללמוד. ואם דווקא ברצוננו להאציל את זה לחברת שילוח בינלאומי שזו תפקידה המקצועי/עסקי, הרי שנוכל לבחור אחת, כדי שתוכל סייע לנו בתיאומי הובלה, והעברת הסחורה – בין גורמים שונים. בין אם מדובר בנמלי הים, במטוסים באוויר, בכלי רכב ביבשה – לא משנה איך וכיצד הסחורה אמורה להגיע ולאן, ודרך אילו "פלטפורמות", חברת השילוח שמה על זה עין, ומוודאת שהכל ילך לפי התכנון.
ייעוץ בנוגע לטיב ואופי השילוח המתאים
יתרה מכך, עקב הניסיון של חברת שילוח בינלאומי – בייבוא או ייצוא שכזה, הרי שהיא יכולה לייעץ ללקוח, מה יכול להתאים לו, בהתאם לסוג ההעברה שהוא מבקש לקבל או להעביר. כך שחברת השילוח יכולה להוות הן גורם מייעץ, והן גורם מיישם – ולעזור לו להעביר את הסחורה, מנקודה א', לנקודה ב' – שלא נאמר, נקודה ת' – בתהליך השילוח הבינלאומי של המטען שהוא רוצה להעביר או לקבל.
הרובד הבירוקרטי
לאחר שבחרנו את סוג השילוח שאנחנו רוצים לקבל/לחוות, את מי יעזור לנו בזה (אנחנו, או חברה מקצועית), קיבלנו ייעוץ לגבי טיב וסוג השירות שאנחנו רוצים ליישם, והבנו מה כוללת הדרך, ואילו חוליות לוגיסטיות – ייתכן שיגיע הזמן לדאוג גם לרובד הבירוקרטי. בין אם מדובר בגורמי מכס, גורמי בריאות – וכיוצא בזה. הדבר מבקש הסדרת מסמכים, איתור שטחים פנויים לאחסון המטען, איחוד משלוחים לאותו שוק יעד, עמלות מכס, עמידה בלוחות זמנים – וכיוצא בזה. כך, שגם הרובד הזה – יכול להיות מטופל, ובאחריות חברת השילוח הבינלאומי.
חברה המציעה שירותי שילוח בינלאומי יכולה להיות אחראית על כל חוליה בשרשרת השילוח, כולל זו של הרובד הבירוקרטי. כך שאם יש "שומרי כניסה", אם כמו, תקנות בריאותיות, וכו' – וכדי "לעבור", יש צורך במסמכים – הרי שזו מאחריותה לדאוג לכך