רבני תורת הארץ הטובה הכוללים בתוכם רבים מזקני הרבנים של הציונות הדתית עורכים כינוס חירום בגרעינים התורניים בלוד ורמלה.

המכתב המלא עליו חתמו הרבנים:

א. אנו מברכים ומחזקים את אחינו האהובים , תושבי לוד ורמלה וכל הערים היהודיות בהם גם מיעוטים רבים. אתם השליחים של כל עם ישראל לדורותיו לשמור את הערים הללו בידי עם ישראל, לעתיד ולדורות שיבואו.

ב. המגורים בערים הללו יוצרים אתגר גדול יחד עם בניין אישי ולאומי גדולים. אנו מאחלים ומברכים את כל המשפחות היושבות בערים האלה שיזכו לבניין אישי וחוסן משפחתי. מובטח לנו כי כל "הפועל עם א-ל" נבנה ומתחזק.

ג. מתוך הראיה של האידאל הגדול והשליחות שנעשית כאן בלוד , רמלה ובשאר הערים בהם מיעוטים רבים, אנו קוראים למשפחות הצעירות להצטרף לגרעינים המקיימים את בניין הארץ במסירות רבה. אנו קוראים לנוער להתנדב ולסייע לתושבים, בתיאום עם הגרעינים התורניים.

ד. אנו קובעים כי אין הגינות ואין אמת בניסיונות לעשות השוואה בין הפרעות של הערבים ביהודים למעשי הגנה של היהודים.

ה. אנו דורשים מהממשלה והמשטרה כדבר בסיסי מידי לאסוף את כל הנשק הלא חוקי בערים ובכך להוריד במידה רבה את החשש מפגיעות בנפש ולעשות זאת במיידי. תפקיד הממשלה והמשטרה ליצור ביטחון אצל היהודים ולשמור גם על הרכוש. וקוראים לממשלה באופן מידי לעצור את הפורעים ולפרקם מנשקם.

ו. ברכתנו שלוחה ליושבי הדרום שעל גבם מנהל האויב האכזרי את מלחמתו באומה כולה. יהי ה' עמכם ולא תארע לכם שום פגיעה או נזק לא בנפש ולא ברכוש.

ז. תחזקנה ידי צה"ל בהכותו את אויבינו שוק על ירך.

הרב יעקב אריאל בלוד: אנחנו מביאים אור, הם מציתים אש