נתניהו ואשכנזי בתדרוך לשגרירים
נתניהו ואשכנזי בתדרוך לשגריריםעמוס בן גרשום / לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים תדרוך ליותר מ-70 שגרירים ונציגים דיפלומטיים זרים, בקריה בתל אביב, יחד עם שר החוץ גבי אשכנזי.

במהלך התדרוך הציג נתניהו לשגרירים תיעוד מתקיפות צה"ל ברצועה נגד החמאס והג'יהאד האסלאמי וכן מיקום מצבורי טילים, רקטות, מגדלי טרור, מפקדות ותשתיות טרור רבות.

כמו כן, הוצגו סרטונים של ירי לעבר אזרחי מדינת ישראל וכן ירי כושל של ארגוני הטרור שמסכן את תושבי רצועת עזה. במפגש השתתפו גם שגרירי ישראל ברחבי העולם דרך הזום.

בתדרוך לקחו חלק בין היתר נציגים דיפלומטיים מארה"ב, נציג האיחוד האירופי, שגרירים מרוסיה, סין, הודו, גרמניה, אוסטריה, אוסטרליה, יפן, בריטניה, ברזיל, קנדה, איטליה ועוד.

נתניהו אמר לדיפלומטים: "תודה על תמיכתכם. זה מחמם את לבנו לראות את זה. כמה מהממשלות פה תלו דגלי ישראל על הבניינים שלהן ברגע מאוד קשה עבורנו. אנחנו מעריכים את זה ואת ביטויי התמיכה שהגיעו מכולכם.

''אני רוצה גם לנצל את ההזדמנות לבקש משגרירי תאילנד והודו לשלוח את תנחומיי האישיים למשפחות אזרחיהן שנהרגו, נרצחו, מירי הרקטות של החמאס - שני עובדי חקלאות מתאילנד ומטפלת מהודו''.

לדברי נתניהו, ''זה רק ביטוי נוסף לעובדה שחמאס מכוון נגד כולם ללא הבחנה. הם שמים את כולם כמטרה, הם רוצחים את כולם, כל אזרח שהם שמים עליו את ידיהם. הם משתמשים באזרחים - הם מכוונים לעבר אזרחים בעודם מסתתרים מאחורי אזרחים ומשתמשים בהם כמגן אנושי. זו הבעיה שניצבת בפנינו''.

ראש הממשלה המשיך: ''כיוון שחמאס נמצא כל כך עמוק באזורים אזרחיים, כיוון שהוא משתמש באזרחים כמגן אנושי, דמוקרטיות ניצבות בפני בחירה. הן יכולות לומר שאין דבר שהן יכולות לעשות, שהן יספגו את המתקפות נגד הערים שלהן. אנחנו יכולים לעשות את זה, או שאנו יכולים למוטט את הערים.

"במלחמת העולם השנייה, כשערים מערביות, במיוחד לונדון וערים אנגליות היו למטרה באופן דומה על ידי אלפי טילים, התגובה שלהן הייתה למוטט ערים. אני מעריץ את וינסטון צ'רצ'יל. אני חושב שהוא היה אחד המנהיגים הדגולים בהיסטוריה המודרנית. אני לא מותח עליו ביקורת על דבר. אני חושב שהוא עשה את הדבר הנכון תחת הנסיבות הללו.

"אבל זו לא התגובה שלנו לירי של אלפי רקטות על הערים שלנו. אנו עושים דבר אחר: אנו מנסים לכוון נגד אלה שמכוונים נגדנו בדיוק מירבי. זה לא מבצע כירורגי. אפילו בחדר ניתוח כירורגי בבית חולים, אין לך את היכולת למנוע נזק משני סביב רקמות נגועות, אפילו במקרה כזה אין אפשרות. ודאי שבמבצע צבאי אין אפשרות''.

נתניהו הדגיש כי אין צבא בעולם שעושה יותר מהצבא הישראלי, שירותי הביטחון הישראליים, המודיעין הישראלי, כדי למנוע נזק משני. "למתוח ביקורת על ישראל על הדבר הזה - זה מגוחך. לא רק שזה מגוחך ולא צודק ולא נכון, זה עושה נזק אדיר לדמוקרטיות שנלחמות ברשע מהסוג הזה. משמעות הדבר שאין לך דרך להגן על עצמך.

"במקום למתוח ביקורת על הפושעים שמבצעים פשעי מלחמה כפולים, שמסתתרים מאחורי אזרחים ויורים על אזרחים, למתוח ביקורת עלינו זה שיא הצביעות והטיפשות. מה שזה עושה למעשה זה לעודד את הטרוריסטים. זה נותן להם תמיכה ומעודד אותם וזה דבר שהוא רע לכולנו".

ראש הממשלה הפציר בשגרירים: "עליכם לתמוך בישראל באופן נחרץ כיוון שזו לא רק סוגיה שנוגעת לביטחון של ישראל – היא נוגעת לביטחון המשותף שלנו והאינטרסים המשותפים שלנו במזרח התיכון".

שר החוץ גבי אשכנזי אמר בתדרוך לשגרירים הזרים: "זהו סבב שונה, החמאס יזם את ההסלמה הנוכחית בניסיון להשתלט על סדר היום הפלסטיני ובמטרה לחזק מעמדו הפוליטי בהנהגת הרש"פ. גם אתם ובני משפחותיכם נאלצתם להיכנס למקלטים בגלל ההתנהגות התוקפנית שלו – השתתפותי בצער הקורבנות אזרחית הודו ואזרחי תאילנד".

עוד הוסיף השר: "בשבועות האחרונים קיימתי עשרות שיחות עם שרי חוץ מרחבי העולם, ואני משוכנע שיש הבנה טובה מאוד ותמיכה בינ"ל בצורך של ישראל להילחם בטרור של החמאס. אנו מצפים ממדינות שהיציבות והשלום במזרח התיכון חשובים להן: גינוי מפורש של ירי החמאס, הבעת תמיכה בזכותה של ישראל להגן על אזרחיה, הטלת האחריות לאסקלציה על החמאס, דזיגנציית החמאס".