ירי הרקטות מעזה נמשך: הלילה (חמישי) סמוך לשעה 01:00 נשמעו אזעקות בבאר שבע, אופקים ובקריית מלאכי.

רקטה אחת ששוגרה לעבר באר שבע יורטה ושלוש נוספות נפלו בשטחים פתוחים.

צוותי מד"א העניקו טיפול רפואי לגבר כבן 50 שנפצע בגפיים מדלת הממ"ד ונערה כבת 14 שנפלה ונחבלה בדרך למרחב המוגן. השניים פונו לבית החולים סורוקה.

החל מהשעה 19:00 אמש זוהו כ-70 שיגורי רקטות מרצועת עזה לעבר ישראל וכ-90% מהם יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל.

צה"ל תקף הלילה תשתיות חמאס ברצועה, בהן עשרות יעדים תת-קרקעיים.

בנוסף תקף צה"ל תקף תשתית צבאית לניהול לחימה בביתו של מ"פ בגדוד צפון חאן יונס עלי אבו זרקה, אתרים לייצור אמצעי לחימה ועמדות שיגור על ותת קרקעיות.

בתוך כך, מדינות העולם וארה"ב בתוכן ממשיכות להפעיל לחץ על ישראל כדי להביא להפסקת אש במבצע שומר החומות שנמצא כבר ביומו העשירי.

בדרג המדיני ובצמרת הביטחונית מעריכים כי יידרשו עוד 48 שעות להשלמת המבצע ולכן שר הביטחון בני גנץ הורה לצה''ל להאיץ תוכניות מבצעיות ולהתמקד בהשמדת המערך התת-קרקעי בעזה.

בחמאס נסוגו מהסכמתם לרגיעה בתיווך מצרי, אך ייתכן שמדובר בצעד טקטי, אחרי שהארגון הבין שישראל לא מתכוונת לנצור את האש ביממה הקרובה. בכיר חמאס מוסא אבו מרזוק אמר הערב (רביעי) כי הסכם להפסקת אש צפוי להיכנס לתוקפו בתוך יום או יומיים.

"אללה יודע מתי יצליחו המתווכים להגיע למשוואה הזאת", אמר אבו מרזוק וסיפר: ''מוחמד דף לא נפצע בניסיונות לחסלו, מצבו טוב והוא מנהל את המערכה. ישראל ניסתה לחסל גם את יחיא סינוואר ומרוואן עיסא, אבל מצבם טוב''.