אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: איסטוק

עובדי חברת החשמל הודיעו הבוקר (חמישי) כי כאות הזדהות ותמיכה במאבק להשבת הבנים, אין בכוונתם לתקן ולהחזיר את קווי החשמל לעזה שנפגעו בעקבות ירי החמאס.

העובדים ציינו כי יימנעו מתיקון הקווים עד להחזרתם לישראל של הנעדרים הדר גולדין ואורון שאול וכן הישראלי אברה מנגיסטו המוחזק בעזה.

נציין כי חמישה מתוך עשרת קווי הולכת החשמל מישראל לעזה נפגעו במבצע "שומר החומות".

בהנהלת חברת החשמל מסרו בתגובה להודעת הוועד: "חברת החשמל היא חברה ממשלתית, שכפופה להוראות החוק, ומאמינה בכך שחשמל הוא מוצר חיוני מחוץ לסכסוך. חברת החשמל מייחלת להחזרת הבנים הביתה".

אתמול נערכה מול משרד ראש הממשלה בירושלים עצרת ביוזמתן של משפחות אורון שאול והדר גולדין, בה דרשו המשתתפים להשיב את השבויים והנעדרים לישראל כתנאי להפסקת אש.

"כולנו תומכים בלוחמי צה"ל ואנחנו מגיעים כדי להזכיר שאין הפסקת אש בלי השבת הבנים", אמרו במטה המאבק.

ח"כ עידית סילמן מימינה תומכת בהחלטת ועד עובדי חברת החשמל ואומרת: ''אני עומדת מאחורי אנשי חברת חשמל שמבינים כי הערך המוסרי והחברתי הגדול ביותר עבור אזרחי ישראל הוא לצאת מן הלחימה בעזה לא רק עם הרתעה מחוזקת אלא גם עם כל ארבעת הבנים בבית. מצער לראות שדווקא כעת, בעיצומה של מערכה מול חמאס בעזה, אזרחים ישראלים מגלים אחריות לאומית ואף מוכנים לשלם על כך מחיר אישי, בעוד מדינת ישראל ממשיכה לגמגם.

"חידוש אספקת החשמל הוא מעשה הומניטרי וכן שחרור הבנים הוא מעשה הומניטרי ממעלה עליונה. סיוע הומניטרי ישראלי יגיע רק אם נקבל את הצרכים ההומניטריים שלנו מהצד השני. אם יעמוד עובד חברת חשמל לשימוע על סירובו לשקם את הקווים הפגועים אני באופן אישי אלווה אותו בכל ועדה", הוסיפה סילמן.