נמל אשדוד
נמל אשדודפלאש 90

הנהלת נמל אשדוד, יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות ומזכירי הועדים, חתמו על מתווה ההסכם ההיסטורי של הרפורמה בנמלים.

המתווה נוגע לחבילת הפיצויים לפורשים לפנסיה ולביטחון תעסוקתי לעשרות עובדים שנקלטו לאחר שנת 2016.

​שבע וחצי שנים של דיונים הגיעו לסופם עם חתימת הסכם בין המדינה לעובדי נמל אשדוד. מדובר בהבנות שהושגו לאחר משא ומתן של שנים רבות כחלק מתכנית ההתייעלות של הנמל על רקע הרפורמה בנמלים.

הסוגיות בגינן הושגו הבנות נוגעות לנושאים של ביטחון תעסוקתי לעובדים והרחבת רשת הביטחון על הפרמיה לעובדים שנקלטו בחברה לאחר שנת 2017. הפועל היוצא של הסכמים אלה הם התייעלות הנדרשת כחלק מהיערכות הנמל לתחרות הקרבה מצד הנמל הפרטי החדש שנבנה בימים אלה ועתיד להיפתח בהמשך השנה.

אורנה הוזמן בכור, יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד הוסיפה, "אני מברכת על חתימת הסכם היסטורי אשר מסמל את תחילתה של תקופה ואופק חדש לנמל אשדוד. הודות לשילוב הידיים ואיחוד הכוחות של יו"ר ההסתדרות, מזכירי הוועדים, התגייסות נציגי משרד התחבורה והשרה מירי רגב, נביט אל עבר המחר, ונמשיך בהיערכות לקראת פתיחת התחרות. פנינו קדימה במאמצים משותפים להציב את נמל אשדוד בחזית התחרות, כנמל מרכזי, חדשני ומוביל, אל מול יתר הנמלים".

בשנים האחרונות, מאז הוכרה הרפורמה בנמלים, מצויים הנהלת נמל אשדוד ונציגי הוועדים וההסתדרות במשא ומתן בלתי פוסק סביב סוגיות רבות בסקטורים השונים בנמל. כעת, משאושר ההסכם, יכולים בנמל אשדוד להמשיך בפעולות המשמעותיות המבוצעות בנמל לקראת פתיחת התחרות."​

שיקו ז'אנה, מנכ"ל נמל אשדוד, הוסיף: "שנים של משא ומתן הגיעו לסיומן עם חתימת ההסכם בזכות מחויבותם העמוקה של כלל הגורמים המעורבים. כעת, אנו יכולים להמשיך בפעולות המשמעותיות המבוצעות בנמל לקראת פתיחת התחרות. דירקטוריון נמל אשדוד מקדם בשנים האחרונות תכנית השקעות מאסיבית בהיקף של כ-2.4 מיליארד שקלים, הכוללת השקעה בתשתיות הנמל, מהפכת שירות וטכנולוגיה ומעבר להתנהלות עסקית תחרותית. אני מודה לכל הצדדים שלקחו חלק בצעד משמעותי זה."