התפרעויות
התפרעויותצילום: Roni Ofer/Flash90

פרקליטות מחוז תל אביב הגישה לפני זמן קצר לבית המשפט השלום בעיר, כתב אישום כנגד ארבעה תושבי ת"א – יפו, מוחמד אבו רמאדן (22), מוחמד כריים (22), תורק חיכמת (27) ורמי לוטפי (44) בגין תקיפה הגורמת חבלה של ממש בנסיבות מחמירות וגניבה – כל אחד על פי חלקו.

הנאשמים וכמה בני אדם נוספים תקפו אדם אשר בא לצלם את המהומות ביפו, באמצעות הטלפון הנייד שלו, וגרמו לו חבלות של ממש.

על פי כתב האישום, ב-10 במאי בשעות הערב שהו הנאשמים ולפחות עוד שמונה אחרים נוספים ברחוב יפת בתל אביב – יפו. באותה עת התהלך במקום המתלונן, במטרה לתעד את אירועי הפרעות שהתרחשו במקום באמצעות מכשיר טלפון נייד וכשעל כתפו השמאלית תלויה אלת בייסבול, לשם הגנה עצמית.

בשלב מסוים, התקרבה אל המתלונן אישה שזהותה אינה ידועה למאשימה ודחפה אותו, בעוד חלק מהאחרים החלו להתקרב למתלונן ופנו אליו בשאלות "מה אתה מצלם" ו- "למה אתה הולך עם אלת הבייסבול". במענה פנה אליהם המתלונן בשפה האנגלית.

סמוך לאחר מכן, החל אבו רמאדן לבעוט במתלונן בפלג גופו התחתון ולהכות אותו בראשו באמצעות אגרופיו, בנוסף כריים וחלק מהאחרים החלו לבעוט ולהכות את המתלונן בכל חלקי גופו באמצעות רגליהם וידיהם, עד שהמתלונן נפל על הכביש.

במהלך האירועים, נשמט מכשיר הטלפון הנייד של המתלונן מידיו. לוטפי, אשר הקיף את המתלונן עם אחרים, הבחין במכשיר הטלפון הנייד על הכביש ולקח אותו בעוד כריים וחיכמת וחלק מהאחרים המשיכו לבעוט ולחבוט במתלונן השרוע על הכביש. בשלב זה, התרחקו הנאשמים והאחרים מהמקום, והמתלונן הצליח להתרומם, אז התקרב אחד מהאחרים אל המתלונן מאחוריו, בעט בו בגבו, וגרם למתלונן ליפול בשנית על הכביש.

בעודו שרוע על הכביש, חזרו האחרים ונטלו ממנו את אלת הבייסבול, חבטו בו באמצעותה, בעטו בו, הכו אותו באגרופים ובאמצעות כיסא פלסטיק, אשר התפרק מעוצמת המכה. כתוצאה ממעשי הנאשמים והאחרים נגרמו למתלונן חבלות של ממש, שכללו חבלות מרובות בכל חלקי גופו, בעטין נזקק לטיפול רפואי.