צלב קרס
צלב קרסצילום: דוברות המשטרה

על רקע מבצע 'שומר החומות' בעזה, אלמונים ריססו בימים האחרונים צלב קרס על דלת בית הכנסת בסולט לייק סיטי שבמדינת יוטה. המשטרה המקומית פתחה בחקירה.

רב בית הכנסת ושליח חב"ד, הרב אברמי ציפל, אמר לכלי התקשורת המקומיים כי "צלב קרס אינו אמירה פוליטית. צלב קרס הוא דימוי של שנאה. צלב קרס מייצג דבר אחד ודבר אחד בלבד והוא מוות ליהודים".

בציוץ בטוויטר הוסיף כי "גרפיטי או ונדליזם" הם דבר אחד, אך תיאור צלב הקרס הוא שנאה במלוא המילה... צלבי קרס ב2021 הם לא משהו שאנחנו מצפים להתמודד איתו", והוסיף כי הקהילה "קצת מזועזעת", כלשונו, "לא נחיה בפחד, עם ישראל חי".

"אנו מבינים שאנחנו נמצאים בתקופה של מתיחות עולמית מוגברת ויש הרבה דעות נלהבות משני הצדדים והנושא הישראלי-פלסטיני הוא נושא מאוד מאוד מורכב ואנחנו מבינים על כך בקהילה היהודית", אמר הרב ציפל.

מנהיגים מקומיים ולאומיים הביעו תמיכה בקהילה היהודית המקומית. ראש עיריית סולט לייק סיטי ארין מנדנהול כינה את הוונדליזם "מעשה של שנאה והפחדה".

הסנאטור מטעם מדינת יוטה, מיט רומני הגיב: "מי שמבצע מעשי ונדליזם כנגד יהודים או נגד מקומות התפילה שלהם בסולט לייק סיטי או בכל מקום אחר רק מבייש את עצמו".