אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: איסטוק

התפרצות הקורונה בהודו נמשכת, והמחיר שהיא גובה הולך ומתעצם. ביום שלישי השבוע נשבר שיא נוסף במספר המתים והודו ספרה באותה יממה לא פחות מ־4,525 מקרי תמותה מקורונה, המספר הגבוה ביותר אי פעם שנספר במדינה בתוך יממה בודדת.

ההערכות הן כי מדובר במספר חלקי בלבד, וכי המספר האמיתי של הנספים גבוה הרבה יותר, יש הסבורים שהוא אפילו פי כמה וכמה מהמספר המדווח.

זאת, בשל העובדה שמערכת הבריאות בהודו קרסה זה מכבר, ורוב החולים הקשים אינם מקבלים טיפול רפואי מסודר, מה שגורם לכך שהם נותרים למות בבתיהם בעודם ממתינים למיטה שתתפנה עבורם בבית החולים.

בגלל קריסת שירותי הקבורה ושריפת הגופות הממוסדת במדינה, רבים מהמתים נשרפים באופן פרטי על ידי בני המשפחה בחצר הבית או בשטחי הפקר, וחלקם מושלכים אל נהר הגנגס, באין מספיק עצים להבערת מדורות, בעיקר באזור הכפרים העניים.

הבשורות הטובות מהודו הם שבימים האחרונים ישנה ירידה מסוימת במספרי החולים החדשים המתגלים מדי יממה, והמספרים נעים סביב 270-260 אלף חולים חדשים שמאובחנים מדי יממה, לעומת יותר מ־300 אלף עד לא מכבר.

מדובר לכאורה בתחילת הדעיכה של גל ההדבקה הנוכחי, אבל חולים שנדבקו קודם לכן ממשיכים למות גם בימים אלו, ומערכת הרפואה בהודו משוללת יכולת להתמודד עם המספרים, כך ששיעור התמותה ממשיך להיות גבוה מאוד.

יש לציין כי בחישוב כולל, מספר המתים בהודו אינו גבוה כל כך, ומאז תחילת ההתפרצות ועד כה נרשמו 287 אלף מקרי תמותה בסך הכל, מספר לא גבוה במיוחד עבור מדינה שבה חיים כ־4.1 מיליארד בני אדם. לשם השוואה, בארה"ב בה חיים בסך הכל 330 מיליון בני אדם, מתו עד כה 600 אלף חולי קורונה.

עם זאת, בהודו היתה התמותה נמוכה מאוד עד החודש וחצי האחרונים, ומאז שהחל גל התחלואה הגדול, קצב התמותה הוא הגבוה ביותר בעולם, ובשל כך גם קרסה מערכת הרפואה בגלל הריכוז של החולים הרבים בתוך פרק זמן קצר ביותר.