בני גנץ בשטח
בני גנץ בשטחצילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

שר הביטחון, בני גנץ, ביקר יחד עם קצין תותחנים ראשי תא"ל נרי הורוביץ בגדוד 405 בדרום.

במהלך הביקור קיבל גנץ סקירה על פעילות הגדוד במהלך מבצע "שומר החומות" וקיים שיח עם הלוחמות והלוחמים.

לאחר מכן ביקר שר הביטחון גנץ בבסיס ההאזנות הלווייני של יחידה 8200, ביחד עם מפקד היחידה תא"ל י' ומפקדים נוספים.

בסיום הביקור אמר השר גנץ: "אנחנו ממשיכים להתנהל בנחישות ביטחונית ובאחריות מדינית, ולשמור על קשר צמוד עם ידידותנו בעולם ובראשן ארה"ב, שמגבות את זכותנו להגן על עצמנו. אנו עושים זאת מתוך מטרה להביא לשקט ארוך טווח, ולחיזוק הגורמים המתונים באזור.

''לצערי חמאס ממשיך בתקיפות נגד ריכוזי האוכלוסייה וב-48 השעות האחרונות כשניסינו להכניס ציוד רפואי לרצועת עזה דרך ארגונים בינלאומיים, הם ירו לכיוון המעברים והביאו לסגירתם ובסופו של דבר לפגיעה בתושבי עזה''.

גנץ הוסיף: ''אנחנו ערוכים ומוכנים להרחבת המערכה ככל שיהיה בכך צורך, ואנחנו לוקחים את החמאס למסע אחורה בזמן- מסע שממנו לא נאפשר לו לחזור.

''לאזרחי ישראל שנותנים לנו כל הזמן עורף חזק ורוח גבית- הימים האלו הם בדיוק הזמן להקפיד על הנחיות פיקוד העורף. אחת משיטות הפעולה של חמאס היא לייצר שעות של שקט ולהפתיע במטחים לריכוזי אוכלוסייה. חייבים לשמור על עירנות בכדי להציל חיי אדם", אמר שר הביטחון.

מוקדם יותר חשף ראש הממשלה נתניהו כי המל"ט שהופל השבוע מעל עמק המעיינות שוגר על ידי האיראנים מעירק או מסוריה וחדר דרך מרחב הירדני.

"האיראנים שיגרו מל"ט חמוש, שכוחותינו יירטו בגבול בין ישראל לירדן", ציין ראש הממשלה. "אני חושב שזה אומר הכל על הפטרון האמיתי של הטרור במזרח התיכון ובעולם – איראן".

כזכור, ביום שלישי האחרון צה''ל הפיל כלי טיס ללא טיס אשר התקרב לפנות בוקר לגבול בין ישראל לירדן באזור עמק המעיינות. דובר צה''ל מסר כי המל"ט היה במעקב על ידי יחידות הבקרה האווירית, ושברי המל״ט נאספו על ידי כוחות הביטחון.

נציין כי זו איננה הפעם הראשונה בה מיירטת ישראל מל"ט איראני, וכי אירוע דומה התרחש כבר בשנת 2018.