רז וירדן דגן, שליחי שליחי ההסתדרות הציונית העולמית בשוויץ
רז וירדן דגן, שליחי שליחי ההסתדרות הציונית העולמית בשוויץצילום: עצמי

ביוזמת ההסתדרות הציונית העולמית: למעלה ממאה שליחים ישראלים בתפוצות, משלל ארגוני שליחות, שלחו יחד מכתב חיזוק לעם ישראל שבארץ ישראל, העומד בשבועות האחרונים בגבורה בפני מתקפות טרור מדרום, מצפון ובכל הארץ.

"אנו, שליחים ושליחות מכל רחבי העולם רוצים למסור לכם, אחינו היקרים אשר נמצאים בארץ ישראל, הארץ האהובה שלנו, אשר בשליחותה נשלחנו אל שאר העם שלנו בעולם, חזק ואמץ", כתבו.

"אנו רואים ועוקבים יום יום, שעה שעה אחרי עמידתכם האיתנה מול האויב", הוסיפו. "אנו פיזית נמצאים מעבר לים אבל ליבנו אתכם. לצערנו גם כאן אנו נתקלים לא מעט ב'טילים' בדמות שקרים הרצים ברשתות החברתיות ולעיתים אף כתבים בתקשורת הזרה המצקצקים בלשונם על פשעי המלחמה של ישראל ומגדילים לעשות מנהיגים של חלק מהמדינות ומגנים את ישראל, תוך התעלמות מהאויב האמיתי".

"רצינו לחזק את רוחכם ולידע אתכם שאנו עוסקים כאן בהסברה אין סופית למען ישראל וחיילנו", ציינו. "חלקנו שליחים על אותה אדמה שלפני פחות מ-70 שנה ניסו למחוק את העם היהודי, ועדיין אנו מוצאים את עצמינו נלחמים על זכותה של המדינה הקטנה שלנו להגן על עצמה".

השליחים מחזקים
השליחים מחזקיםצילום: מכון שטראוס עמיאל

"אנו דואגים מרחוק ושולחים רפואה שלמה לכל הפצועים ותנחומים למשפחות שאיבדו את היקר להן מכל. בשורות טובות לכל בית ישראל".

על המכתב חתמו, כאמור, שליחות ושליחים משלל ארגוני השליחות הציונים. יזמו את המכתב הרב אהרון והודיה למברגר, שליחי מכון שטראוס עמיאל מבית רשת 'אור תורה סטון', University Jewish Chaplaincy וההסתדרות הציונית לסקוטלנד.

הודיה למברגר מסרה: "נשלחנו לכאן, לתפוצות, כדי להיות שליחים של עם ישראל לקהילות היהודיות ברחבי העולם. בימים כאלה, כשהתקשורת בישראל מעדכנת יום יום על מצב הלחץ הבין-לאומי על ישראל, חשוב לנו לספר שגם בימים אלה אנחנו ממשיכים לייצג את ישראל בקהילות שלנו. אך יותר חשוב מזה, לפעמים, אנחנו רוצים להגיד למשפחות ולקהילות שלנו בישראל, שכאן, כחלק מהקהילות בהן אנחנו מתפקדים כשליחים, אנחנו רואים כמה הקהילות כאן תומכות בישראל ודואגות לשלום אזרחיה. בזמנים כאלה, כל הקהילות מרגישות בסבלה של ישראל ומתגייסות לעשות מה שניתן על מנת לתמוך ולחבק. וזה המסר שהמכתב נועד להעביר".

הרב אליהו בירנבוים, ראש מכון שטראוס עמיאל, אמר: "גם כאשר שליחי שטראוס עמיאל נמצאים מחוץ למדינת ישראל הם קשורים בליבם ונפשם לעם היושב בציון. הפעילות של שליחי המכון עוסקת בין היתר בקירוב יהודים ליהדות, בהבנת המשמעות היהודית של המסורת בימינו, וגם בחיזוק הזהות הלאומית של הקהילות המקומיות והקשר שלהן לעם ולמדינת ישראל. אנחנו שמחים ומברכים על יוזמת שליחי המכון".

גאל גרינוולד סגן יו''ר ההסתדרות הציונית העולמית וראש המחלקה לחינוך אומר כי ״מורה שליח אינו מורה שביצע רילוקיישן. הוא מביא איתו לעולם את ישראל באופן ישיר ובלתי אמצעי. במדינת מרובת אירועים כשלנו, שליחי המחלקה לחינוך מוצאים את עצמם לא פעם בחזית ההסברה הישראלית. מדובר בעוד מאות שגרירים שמסבירים את ישראל בעולם.״