משה גפני
משה גפניצילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

בעקבות פנייתו של יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני לראש הממשלה נתניהו בדרישה לסגור את הר הבית, טוענים הערב גורמים ביהדות התורה כי גפני פועל משיקולים לא ענייניים ועלול להוביל להבערת הגזרה הפנים-ישראלית מחדש.

בשיחה עם ערוץ 7 מסבירים הגורמים כי לעצם העניין אין ספק שעמדת הרבנים לא השתנה בכל הנוגע לאיסור העליה להר הבית.

עם זאת, לטענתם, עיתוי הפניה בעת הנוכחית מקורו ברצון לא ברור להרשים את המפלגות הערביות.

"עמדת גדולי ישראל ידועה שלא עולים להר הבית, אך העיתוי של בקשת גפני לראש הממשלה נתניהו נועדה אך ורק כדי להרשים את המפלגות הערביות ותגרום לכך שלערבים תהיה לגיטימציה להמשיך עם פרעות ביהודים בירושלים", אמרו.

נציין כי יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני הודיע הערב לראש הממשלה כי מפלגת יהדות התורה מתנגדת ליהודים לעלות להר הבית. "מפני חטאינו נחרב בית המקדש וקיים חיוב כרת בעליה להר הבית. אנחנו מתפללים כל העת 'ותחזינה עיננו בשובך לציון ברחמים', אי העליה להר היא ההוכחה העמוקה ביותר להשתייכותנו למקום קדוש זה אליו אנו מכוונים בתפילותינו מכל העולם", אמר גפני. את אמירתו זו חתם במילים: "אני מבקש ממך להשאיר את הר הבית סגור ליהודים!".

ח"כ ניר אורבך מימינה הגיב "הר הבית בידנו? המהלך היהודי-ציוני יושלם רק כשיהודים יוכלו לעלות ולהתפלל בהר הבית בחופשיות. כל אמירה אחרת היא ביטוי למדיניות גלותית מכילה ופחדנית. והיא הוכחה שהפסדנו במבצע".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה "‏עושה רושם שגפני יודע על הסכם שכולו כניעה והתקפלות של רוה"מ בירושלים. לא נותר עוד הרבה זמן לדעת את התשובה. מחר בשבע בבוקר ההר צריך להיפתח ליהודים - סגירה של ההר פירושה שישראל נכנעה לחמאס".

ח״כ אופיר סופר (הציונות הדתית) הגיב "מצער לראות שיהודים ממשיכים להאשים את עצמם בפרעות הערבים. הר הבית הוא מקום המקודש ליהודים. גם אם יש מחלוקת הלכתית סביב עליה ותפילה בהר, אסור בשום פנים ואופן למנוע עליית יהודים להר".