דוד ברודט
דוד ברודטפלאש 90

דוד ברודט, יו"ר חברת אל על, הודיע הבוקר (א') לדירקטוריון החברה על החלטתו להתפטר. ברודט כיהן בעבר כיו"ר בנק לאומי, יו"ר בנק מזרחי ומנכ"ל משרד האוצר.

ברודט צירף מכתב לדירקטוריון אל על שבו הסביר כי חשב להתפטר עם קבלת הסיוע מהמדינה, אולם עיכב את התפטרותו עד לסיום הלחימה.

במכתבו הבהיר ברודט כי בהשלמת קבלת הסיוע מהמדינה ראה גם השלמה של התפקיד שנטל על כתפיו בהצלת חברת התעופה העיקרית של ישראל מקריסה.

"הצטרפתי לאל על בגלל מצבה החמור מתוך הכרה בחשיבותה כחברת התעופה הלאומית של ישראל", הסביר ברודט, "אל על היא נכס אסטרטגי מהותי ביותר למדינת ישראל במיוחד לנוכח העובדה שהתעבורה האווירית היא כמעט הדרך היחידה לכניסה וליציאה של נוסעים מישראל ואליה, ואל על פועלת תמיד גם במצבים בהם חברות אחרות דוממות".

נציין כי בימים האחרונים נכנס לחברה בעל שליטה נוסף, קני רוזנברג, אביו של בעל השליטה אלי רוזנברג, אשר מימן את רכישת החברה על ידי בנו.

רוזנברג, יהודי אורתודוקסי, עלה לישראל וקיבל אזרחות ישראלית על מנת שיוכל להחזיק בחלק ממניות השליטה בחברה באמצעות חברת "כנפי נשרים". לאחר שסיים את תהליך העלייה וקבלת האזרחות קיבל את האישור מהרשויות להצטרף לגרעין השליטה בחברה.

כעת יידרשו בעלי השליטה בחברה לגייס יו"ר חדש אשר יוכל להמשיך להוביל את מאמצי ההבראה שלה, עם היציאה ההדרגתית ממשבר הקורונה בישראל ובצל התמשכות המשבר במדינות רבות בעולם.