כוח מג"ב בלוד
כוח מג"ב בלודצילום: איתן אלחדז/TPS

כ-250 בוגרי בית הספר המדעי-תורני בכפר בתיה שיגרו יחד מכתב תמיכה במנהל בית הספר שתועד מיידה אבנים לכיוון ערבים במהלך הפרעות שחוללו הערבים בעיר לוד בשבועות האחרונים.

כזכור, התקרית אירעה לפני כשבוע וחצי בימים הראשונים של פרעות תשפ"א. תיעוד ההתפרעויות פורסם לפני שבוע בעמוד היוטיוב של כאן בפרק בסדרה "דוקותיים". לאחר שבישרו לו תלמידיו כי מעשיו תועדו - שיגר מנהל בית הספר הודעת התנצלות בקבוצת הווטסאפ של ההורים.

בוגרי בית הספר שיגרו, כאמור, מכתב תמיכה בו. "אנו, מאות של תלמידים, דורות שלמים, שחונכו על ידו - הן כשהיה מחנכנו והן כשהיה מנהל ביה"ס שלנו. במשך שנים", כתבו. "ערכים של אהבת הארץ, עזרה לזולת, סיוע לחלש ודוגמה אישית של מנהיגות אלו הן רק מעט מן הערכים עליהם חונכנו על ידו ואותם ספגנו במשך שנים ממנו".

"יותר משהיה מורה או דמות מקצועית, הוא היה מורה לחיים, מחנך לדוגמה אישית, יש שיאמרו אפילו אבא", כתבו. "הרב הוא דוגמא ומופת - השאיר את ילדיו ואשתו בבית ונסע ללוד תוך סיכון אישי של חייו והלך להגן בגופו על יהודים שנזקקו להגנה מצילת חיים. זו דוגמה אישית למסירות, אכפתיות ועשיה למען האחר. של אדם שמחנך ואומר- וגם עושה. דוגמה אישית".

"גאים להיות תלמידיו, אשרינו שזכינו. ומאחלים לעצמנו לחיות בדרך שחונכנו בה ע"י הרב, ובעז"ה בדרך זו נחנך את ילדינו. כי אכפת לנו", אמרו. "אנחנו קוראים לרשויות, למשרד החינוך ולעומד בראשו - השר יואב גלנט, לתמוך ברב וכמובן לבטל את התלונה ולפעול לעזרתו".

לדבריהם, "תושבי רעננה והסביבה יפסידו רבות אם לא יזכו לשלוח את ילדיהם ולהתחנך אצל הרב בביה"ס המדעי תורני בכפר בתיה. הרב חייב להמשיך לנהל את בית הספר".

שי גליק מנכ"ל בצלמו אמר: "למנהל בית הספר מגיע צל"ש. האיש נסע במיוחד להגן על חיי יהודים שהופקרו. בכך הוא הוכיח דוגמה אישית לערכים של רעות וערבות הדדית. לא לחינם כל תלמידיו בוגריו והורי בית הספר מגבים אותו. אנחנו דורשים משר החינוך אף הוא לגבות אותו באופן מיידי ולמשוך את התלונה מהמשטרה".