ניגריה
ניגריהצילום: איסטוק

כלי התקשורת בניגריה דיווחו במהלך סוף השבוע האחרון על כך שמנהיג ארגון הטרור 'בוקו חראם', שרצח למעלה מ־30 אלף אזרחים ניגריים, פוצץ את עצמו במהלך קרב עם אנשי ארגון הטרור דאע"ש, כשראה שהוא עומד ליפול בשבי.

מדובר בדיווחים לא מבוססים מספיק וישנם דיווחים סותרים לפיהם אבו בכר שקאו רק נפצע בתקרית ולא נהרג.

דובר צבא ניגריה אמר כי הצבא חוקר את הדיווחים הללו, אבל מהניסיון אפשר ללמוד שלצבא ניגריה יש מעט מאוד דרכים להגיע אל חקר האמת, ובסופו של דבר רק הזמן ילמד מה עלה בגורלו.

על פי הדיווחים, החמושים שנלחמו באבו בכר שקאו הם אנשי הארגון שלו לשעבר, שפרשו מהארגון על רקע מחלוקות אידיאולוגיות ודתיות.

אחת הטענות המרכזיות שלהם היתה ש'בוקו חראם' רוצח יותר מדי אזרחים, ומארגון שאמור להגן על מוסלמים הוא הפך להיות אויבם המר של המוסלמים באזורים שהוא שולט, כאשר אנשיו רוצחים בהם ללא רחם.

קבוצת הפורשים הקימה ארגון משלה, וסינפה אותו לארגון 'דאע"ש' העולמי, כשבמקביל החלו שני הארגונים להיאבק זה בזה, ועתה לפי הדיווחים, הצליחו הפורשים להביא למותו של מנהיג הארגון המקורי.

יש לציין שגם ארגון הטרור 'דאע"ש' הוכרז בעבר כארגון סורר על ידי 'אל קאעידה', בגלל טענות דומות על כך שהוא רוצח המוני מוסלמים.

ובעוד הניגרים שמחים על מותו של מנהיג ארגון הטרור המטיל את חתתו על ניגריה כבר שנים ארוכות, הם התבשרו על מותו של מפקד הצבא הניגרי, ליוטנט גנרל איברהים אטהירו כשיחד עמו נהרגו עוד עשרה קצינים בכירים בצבא הניגרי.

המפקד והקצינים נהרגו בהתרסקות מטוס בו נסעו לאחר שהשתתפו באירוע רשמי. נשיא ניגריה מוחמד בחרי אמר כי כל הקצינים שנהרגו היו גיבורי מלחמה שמסרו את נפשם למען העם הניגרי, ודמותם תיחקק לעד בזכרון הקולקטיבי של הניגרים כולם.