גלנט בשומרון
גלנט בשומרוןצילום: רועי חדי

טקס הנחת אבן פינה לאולפנת אמי"ת עלי זהב התקיים היום (ראשון) בנוכחות שר החינוך יואב גלנט, ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, סגנו דוידי בן ציון, מנכ"ל המועצה אמיתי רויטמן וראש האולפנה לאה שטיינמץ.

בטקס השתתפו גם מנהל אגף חינוך במועצה אייל בלוך, מנהל קהילת אמי"ת מרכז יובל אלימלך, רב הישוב פדואל הרב מנשה יששכר, רב הישוב ברוכין מאיר הילביץ וראשי יישובי גוש מערבא.

שר החינוך יואב גלנט: "השומרון נמצא בהתפתחות מאוד גדולה מזה תקופה ממושכת, אבל בעיקר בשנים האחרונות, אתם יכולים למחוא כפיים ליוסי דגן כח, מוביל בעניין הזה", אמר גלנט. ''לא צריך להיות מצביא גדול כדי להבין שמי ששולט על קו הגבעות של עלי זהב, פדואל, אבני חפץ שולט על הריכוז הגבוה ביותר של העם היהודי.

''בין אשדוד לחדרה יושב כמעט שליש מהעם היהודי. לכן לאחיזה במקום הזה יש קודם כל ערך ציוני של מימוש הזכות שלנו לשבת בארץ אבותינו, דבר שני בהיבט האסטרטגי והדבר השלישי: אחרי השבוע הזה כולם צריכים לזכור שאין וואקום במזרח התיכון. איפה שאנחנו לא נהיה יהיה מישהו אחר. מה שאתם עושים, האחיזה שלכם בקרקע הזו, זו הציונות החדשה של שנות ה - 2000 וטוב שאתם עושים את זה", הוסיף גלנט.

צילום: רועי חדי
צילום: רועי חדי

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון: ''בהתרגשות גדולה אנחנו נפגשים כאן, הופכים חלום למציאות, אנחנו עוברים זמנים קשים, רק לפני 3 שבועות היה פיגוע בצומת תפוח שבו נרצח יהודה גואטה הי"ד, תלמיד ישיבת איתמר, איו ספור אירועים ביטחוניים, אבל כששומעים את המוזיקה הערבה הזאת שלא נפסקת לרגע, המוזיקה של בניית השומרון אנחנו יכולים להרים ראש ולדעת שאנחנו עושים את תפקידנו, גדלים ומתחזקים למרות הקשיים".

אולפנת עלי זהב מוקמת בהשקעה של 34 מיליון ש''ח, תאכלס כ-800 תלמידות ב-24 כיתות ותשמש את היישובים בגוש מערבא ובגוש תפוח. זו האולפנה הרביעית המוקמת בשומרון והיא פועלת בשיתוף עם רשת אמי"ת, המביאה לאולפנה את יכולותיה בתחום הפדגוגיה והחדשנות.