עם ישראל רוצה ניצחון
עם ישראל רוצה ניצחוןצילום: תנועת "אם תרצו"

עשרות בני אדם השתתפו הערב (א') במפגן מחאה הקורא לממשלת ישראל לפרז את רצועת עזה, להשיב את הבנים ללא תנאים וכן להפסיק להכיל שוב ושוב את הטרור מחוץ לגבולות הארץ.

המפגינים גם דרשו לפתוח במסע למיגור הטרור בתוך מדינת ישראל ולבצע איסוף של כלי נשק לא חוקיים, הגשת כתבי אישום חמורים נגד הפורעים ופעילות אכיפה נגד אישים וארגונים שלקחו חלק בהסתה שהובילה לפרעות העבים.

המשתתפים במפגן החזיקו בידיהם מטריות אדומות הרומזות לאזעקות "צבע אדום" ועליהן הכתוב "די להכלה".

בין הארגונים שהשתתפו באירוע ניתן היה למצוא את תנועת "אם תרצו", נוער ריבונות, פורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות, פורום נכי צה"ל למען ביטחון ישראל, לביא, קוממיות, יוזמה אזרחית, צעירי הציונות הדתית, לך ירושלים, עוטף תחנה מרכזית ועוד.

ח"כ אורית סטרוק נכחה גם היא בהפגנה.

מתן פלג יו"ר תנועת "אם תרצו" שתנועתו יזמה את מפגן המחאה אמר: "אנחנו מעריכים מאד את צה"ל, את כוחות הביטחון ואף את הדרג המדיני ששיחרר קצת את הרסן במלחמתו בטרור. יחד עם זאת, אנו קוראים לזנוח לחלוטין את מדיניות הסבבים. לא בדיבורים אלא במעשים. מדינת ישראל חייבת לחתור לריסוק החמאס, לפירוז הרצועה ולהשבת הנעדרים ללא שום תנאי. גם אזרחי ישראל הערבים, במיוחד אלו שבמהלך המבצע בחרו לתמוך בחמאס ולפתוח בפרעות בכל הארץ, צריכים לראות ישראל חזקה אשר מביאה הישגים משמעותיים ממבקשי רעתה. אחרת אנחנו נמצאים רק בקדימון חיוור לעומת מה שמצופה לנו בעתיד הקרוב".

בועז קוקיא חבר בפורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות אמר: "יש להכות בטרור הפלסטיני בעזה, ובאיו"ש 365 ימים בשנה כולל חיסול בכירים. סיוע הומניטרי יש לתת רק עם השבת הבנים ושקט מוחלט. אנו מחזקים את המשפחות של הבנים ותומכים בעמדת משפחת גולדין - הומניטרי תמורת הומניטרי''.

לירן ברוך יו"ר פורום נכי צה"ל למען בטחון ישראל מסר: "חלאס דיבורים, הגיע הזמן לעבור למעשים, כבר ראינו שדיבורים על מילים נשגבות כמו הבלגה ואיפוק, נותנים תוצאה הפוכה ורק מסלימים את המצב, אלברט איינשטיין כבר כינה זו טירוף לנסות את אותו דבר ולנסות לצפות לתוצאה אחרת. הגיע הזמן להסיר כפפות ולקרוא לילד בשמו, בטרור מבית ומבחוץ נלחמים ולא מנסים להבין או ולהכיל אותו, מה שלצערנו קורה בימים אלה".

מאור צמח יו"ר ארגון "לך ירושלים" אמר: "חשוב להבין שהמבחן הגדול של ישראל היא במלחמה היומיומית על הריבונות והמשילות בכל מדינת ישראל. אני קורא לממשלת ישראל להכריז על מצב חרום מיוחד בתקופה הקרובה ולהחזיר את הריבונות בלוד, רמלה ומזרח ירושלים".

יו״ר צעירי הציונות הדתית דוד ארליך אמר: ״הגענו לפה לאמצע תל אביב , אל מול הקריה למחות על הפסקת האש מול חמאס. נגמרו הימים בהם מכילים את חמאס. הגיעה העת להביא את החמאס לכניעה מוחלטת. אנחנו קוראים לראש הממשלה, לא להכלה, לא להפסקת האש עד להשבת הבנים. עם ישראל רוצה ניצחון אמיתי״.