יעקב ברדוגו
יעקב ברדוגוצילום: Olivier Fitoussi/Flash90

פרשן גלי צה"ל יעקב ברדוגו תוקף את המשא ומתן בין מפלגות תקווה חדשה וימינה לשאר מפלגות השמאל, ומכנה את נפתלי בנט וגדעון סער "חמורי השמאל".

במאמר שפרסם בעיתון ישראל היום כתב ברדוגו כי בנט וסער מתכוונים לשחזר את הטעות שעשה נתניהו עם הרוטציה. "הימין הישראלי מתבונן באיומי הסחיטה של בנט, האיש שהתנדב להיות קוטל המלך, אבל תאוותו הביאה אותו להתאבדות פוליטית במחנה שהוא התיימר פעם להנהיג. עכשיו גם בימין וגם בשמאל שואלים: איפה הוא היום, ואיפה יהיה מחר?".

לדברי ברדוגו, בנט "הופך ברגע אחד מהבטחה שמוכרת את עצמה יפה עבור מי שמתרשמים ממילים יפות - לשחקן תימהוני. פוסט שפרסם בפייסבוק רק החמיר את הרושם: הוא לא מצליח לנסח אפילו לעצמו מה הוא רוצה''.

ברדוגו לא מתרשם מהתנגדותו של גדעון סער להפסקת האש ומהקריאות הלוחמניות שלו, "בכל הרהב הניצי הזה נשכח רק דבר אחד: איך יוכל ליישם את החזון הזה עם החברים בשמאל שהפוכים ממנו ב־180 מעלות?''.

''בנט, שקד, סער ואלקין תקועים עוד בסיפור ה'שינוי' שלהם ולא מבינים: המחנה הלאומי, שלא בדיוק נהה אחריהם כשהחליטו לחבור לשמאל - לא יצטרף להפלגת החלומות עם יאיר גולן ואבתיסאם מראענה. בטח לא עכשיו.

"הציבור מבין שאוסלו 2 על הפרק, אם מיכאלי ולפיד רק יקבלו את הצ'אנס. אתמול קיבלנו קריאת השכמה נוספת לגבי ריסון המערכת המשפטית. מישהו יכול לקרוא ברצינות את הציוץ של איילת שקד אתמול על "הפיכה שיפוטית" בלי להתגלגל מצחוק? עם מי היא תצא לקרב על משילות ועל ריסון בג"ץ - עם זנדברג וברביבאי?

''כשגדעון סער מצייץ על הצורך הבהול בחקיקת 'חוק יסוד: החקיקה' בתגובה לפסיקה מאתמול, על מי הוא חושב כפרטנר לרפורמה, על בני גנץ, שנשבע אמונים לשמור מכל משמר על מערכת המשפט?", תהה ברדוגו.