בנט ונתניהו
בנט ונתניהוצילום: מרק ישראל סלם, פול

המערכה בעזה הסתיימה - והפוליטיקאים חוזרים לנסות לפתור את הפלונטר הפוליטי הסבוך וגם המריבות והעקיצות הפוליטיות שוב איתנו.

המנדט נמצא אצל יאיר לפיד לעוד תשעה ימים והיום צפויה מפלגתו לחדש את המגעים להקמת ממשלה.

בעיתון 'ישראל היום' פורסם כי בליכוד פועלים כל העת להגיע לגיבוש רוב של 61 לקראת החזרה של המנדט לכנסת. אם וכאשר זה יקרה, בכיר בליכוד טוען כי ההצעות לרוטציה לבנט, לגדעון סער וגם לבני גנץ כבר לא על הפרק.

"הרעיונות שהיו שנפתלי בנט יהיה ראש ממשלה ראשון - לא רלוונטיים. לא יקום ולא יהיה, לא בר ביצוע. זה לא מעשי. השאלה היא אם נצליח להגיע איתו למשהו שייתן לו מעמד כמספר שתיים בממשלה. לא בטוח שאפשר להגיע לזה. אנחנו מנסים", אמר הבכיר.

לדעתו, בנט "נזכר לרצות" עכשיו את ההצעה שהציע לו נתניהו לפני כשלושה שבועות והוא סירב לה. כזכור, ההצעה כללה רוטציה לשנה ושמונה שריונים ב-40 המקומות הראשונים במפלגה.

"נתניהו לא ייתן רוטציה. במציאות הציבורית של היום זה לא עובד, במיוחד אחרי שבנט שבר לצד השני", מנמק הבכיר את הסירוב ואת הטעות הטקטית של בנט במשא ומתן, "זה לא עובד ככה, אתה לא יכול לנסות להשיג בצד השני, ואז לחזור אלינו ולקבל את מה שהצענו קודם. זה בלתי אפשרי. כשההצעה הזאת הועלתה היו לא מעט מתנגדים לה. לא ייתכן שאדם עם שישה מנד טים דה פקטו יקבל ראשות ממשלה, זה לא ייתכן".

"אם נסגור עם בנט מהר, יש לנו סיכוי טוב להרכיב ממשלה, או שגדעון יבוא או שיבואו אנשים שלו. הם יודעים שאין להם קיום בבחירות. אני מאמין שרגע לפני שנמחקים - כל אחד יבוא, אבל אף אחד לא יבוא אם לא נסגור עם בנט", הוסיף.

בנוגע לאפשרות של בחירות חמישיות, אמר הבכיר בליכוד: "אני לא חושב שזה הולך לשם. או שבנט יחבור שוב לצד השני, או שברגע האחרון כדי למנוע בחירות, אנשים ירדו מהעצים ויגיעו להסדר נורמלי".

בצד של יאיר לפיד חוזרים ואומרים כי בנט כבר לא חלק מגוש השינוי. עם זאת, גורמים בגוש מעריכים כי ההצעה לראשות ממשלה לא רלוונטית - אבל אם בנט ירצה להצטרף ולהסתפק בתפקיד שר, עדיין יש על מה לדבר.