למרות שמבצע 'שומר החומות' כבר הסתיים, גלי אנטישמיות שוטפים מדינות רבות בעולם בעולם. מתקפה אנטישמית כזו התרחשה ביום חמישי האחרון בליבה של ניו יורק.

יוסף בורגן, שהיה בדרכו לעצרת הזדהות עם ישראל במאבקה על זכותה להגן על עצמה מירי חמאס, מצא את עצמו מוקף בפורעים אנטישמיים שהיכו אותו עד זוב דם.

בראיון לערוץ 7 הוא מספר, "לא הבנתי בכלל מה קרה עד שראיתי את הסרטון שמתעד את תקיפתי. אני פשוט אסיר תודה לאלוהים על שנשארתי בחיים".

בורגן מציין כי מספר ימים לפני שהותקף, השתתף בעצרת תמיכה אחרת בישראל כשהוא חובש כיפה. "ביום חמישי עשיתי בדיוק את אותם הדברים שעשיתי כמה ימים לפני כן. אני חובש כיפה תמיד. לקחתי את הרכבת התחתית, התחלתי ללכת לעבר מקום העצרת ובזווית העין שלי קלטתי מישהו שרודף אחרי. בתוך שניות הייתי מוקף בקבוצה שלמה של אנשים שהחלה להכות אותי בידיים, במקלות ובכל מה שהיה להם בידיים".

"נפלתי על האדמה - התקפלתי לתנועחה של עובר, תפסתי את ראשי ופני ורק ניסיתי לשמור על עצמי. חששתי מאוד לחיי", הוא מוסיף.

"אני חי בניו יורק מאז ומעולם. לא דמיינתי שתקיפה כזו, בעוצמה כזו, יכולה להתרחש. זה מטלטל אותי ואני בהלם מוחלט", אומר בורגן.

הוא מציין שהמתקפה היתה נגדו כיהודי בעל סממנים דתיים ולא על רקע הזדהות עם ישראל. "לא לבשתי שום בגד שאפשר להבין ממנו שאני תומך בישראל, גם לא החזקתי דגל. רק הייתי חבוש בכיפה. עם זאת, ייתכן שכשהם רואים יהודי הם ישר חושבים על ישראל".

"אני לא מתכוון לוותר על תמיכתי בישראל ואמשיך להשתתף יחד עם חברי בעצרות פרו ישראליות כשאני לבוש בכיפה שלי שאני גאה בה מאוד", מסכם בורגן.