מירון לאחר האסון
מירון לאחר האסוןצילום: רויטרס

לקראת ישיבת הוועדה המסדרת שתדון בדרישת 'יש עתיד' להקים ועדת חקירה ממלכתית לאסון בהר מירון, פורום המשפחות השכולות שיגר מכתב לראש הממשלה ממנו עולה הדרישה להקמת ועדת חקירה ממלכתית.

"אנו נציגי המשפחות השכולות דואבים וכואבים את לכתם בטרם עת של יקירנו באסון הנוראי שפקד אותנו בל"ג עומר. מאז פקד אותנו האסון, נפשנו אינה מוצאת מנוחה ונחמה", נכתב.

"לדאבוננו הרב", כותבות המשפחות, "בימים האחרונים עולים קולות אשר מעוניינים בחקירה אשר איננה במסגרת ועדת חקירה ממלכתית בלתי תלויה".

"ברצוננו להגיד בקול רם, ברור, חד משמעי ושאינו משתמע לשתי פנים, כלל המשפחות כאיש אחד, כי אנו דורשים רק ועדת חקירה ממלכתית בלתי תלויה. אנו סבורים כי רק ועדת חקירה ממלכתית תביא למיצוי החקירה, בצורה מוחלטת.

עוד הבהירו כי "כמו-כן ועדה שכזו צריכה להבין את אורח חייהם החרדי של הנספים ולהכיל בתוכה נציגים מקרב המשפחות השכולות".

"אנו רואים את אסון מירון, כיום הכיפורים האזרחי של מדינתנו. מטרתנו כי ועדה זו תמנע את האסון הבא ויחד עם זאת תמצה את הדין בצורה הנכונה ביותר עם כלל הגורמים".

מנגד, כבר הבוקר עולים קולות במפלגות החרדיות המתנגדים להקמת ועדת חקירה ממלכתית.

"המהלך של יש עתיד להקמת ועדת חקירה ממלכתית הוא פופוליסטי מסיבה פשוטה – ניתן להקים ועדה כזו או ע"י הממשלה או ע"י הוועדה לביקורת המדינה בלבד שלא קיימת כעת", טען הבוקר ח"כ משה ארבל בראיון לרדיו 'קול חי'.

"החשש שלי מוועדת חקירה ממלכתית הוא מהתמשכות הזמנים. יקח לה 3 שנים להסיק מסקנות ועד אז עלולים להיות עוד אסונות. אנחנו חייבים הפקת לקחים מידיים. הנכון ביותר שמבקר המדינה יחקור ויעביר למשטרה את ההיבטים הפליליים, אם יימצאו", הסביר.

עוד אמר ארבל: "פניתי ליועמ"ש מנדלבליט להוציא את חקירת אסון מירון מהמשטרה לגוף חיצוני. לא יכול להיות שמפקד מרחב גליל לשעבר שהיה אחראי על אירועי מירון ועבר ללהב 433, יחקור אירוע שהוא היה אחראי עליו בעבר".

גם סגן שר החינוך מאיר פרוש צוטט הבוקר בעיתון 'המבשר' כי "היהדות החרדית שנפגעה מעיוותים מינהליים שהופעלו כנגד מוסדותיה ומסגרותיה מתנגדת לחזק את מתנגדיה", כלשונו.

לדבריו, "גם כאשר ברור שחייבים לחקור ולבדוק את האירוע הטרגי של אסון מירון אסור למסור את סמכויות החקירה בידי גופים ואישים שבהתנהלותם הם מטילים עונשים בלתי מידתיים על הציבור החרדי"