מה עושות השיירות בלילות
מה עושות השיירות בלילותצילום: דובר צה"ל

שיירת רכבים ומשאיות יוצאת עם רדת החושך אל הלוחמים הפזורים לאורך קו הגבול של עזה. בנסיעה שקטה, מעבירים מזון, מים, דלק ותחמושת לכוחות בשטח. אור פנס, התרעה על סכנה או חשש ביותר לזיהוי - והמבצע מבוטל.

כך, מתחילת "שומר החומות", לילה לילה, הוביל קל"ח צפונית (קצין לוגיסטיקה חטיבתי) מבצעים לוגיסטיים מורכבים של שינוע ציוד ומזון כדי שהלוחמים בשטח יאכלו טוב, יקבלו מענה לכל החוסרים, יתחזקו ויוכלו להמשיך לתפקד ברמה הגבוהה ביותר.

"התפקיד שלנו בשעת חירום הוא קודם כל לאפשר את הרציפות והכשירות המבצעית של הגדודים, כדי שיוכלו לבצע את משימת ההגנה", פותח קל"ח צפונית באוגדת עזה, רס"ן גל איילון, "אין מצב שמ"פ בשטח לא יוכל להמשיך להילחם בגלל פן לוגיסטי".

מכיוון שחלק רחב מהצירים בעוטף חשוף לאיום צליפה וירי נ"ט, רק עם רדת הלילה ובחושך מוחלט, כפי שמבהיר רס"ן איילון, ניתן להעביר את הציוד: "כל מבצע כזה מלווה בנוהל קרב ברמת הגדוד, החטיבה והאוגדה. אנחנו מודעים לאיומים ומאשרים תוכניות שלא פותחות לאויב אף הזדמנות. המשימה שלנו היא להיות בלתי נראים - ולהחזיר בשלום כל מי שיוצא למשימה".

בכל לילה יוצאים בין כ-30 רכבים ומשאיות לכל אורך הגזרה, מהים ועד נחל הבשור, לפעמים גם במרחק של 600 או 400 מטר מהגבול. בתוכם נושאים שלל דברים חיוניים - דלק לטנקים ונמרים, כוח אספקה לשמירת כשירות הכלים, תחמושת, אוכל, מוצרי היגיינה, לבנים ופינוקים נוספים כמו חטיפים ופיצות.

המובילים של השיירות מגיעים מיחידת הבלנ"ם (בית הספר לנהיגה מבצעית), מהפלס"מים (פלוגות הסיוע המנהלתית), מהכוחות של החטיבה הצפונית בעזה ומכוחות חבירים לוחמים - כמו סיירות, פלחו"דים ויחידות מיוחדות.

בלילות עמוסים כמו אלו ותוך דאגה מלאה לחיילי המילואים והסדיר הרבים שהגיעו לתגבר את הגזרה החמה, אין ממש זמן לישון. "אנחנו משתדלים למצוא זמן לעצום עין, אבל אנחנו זה לא העניין פה", מסכם רס"ן איילון, "המטרה היא שנהיה גורם מאפשר ולא מונע, כדי שהלוחמים בשטח יוכלו להגן על המדינה בצורה המיטבית".