גבי אשכנזי
גבי אשכנזיצילום: Miriam Alster/Flash90

שר החוץ גבי אשכנזי ימריא הבוקר (ראשון) לקהיר - שם יפגוש את מקבילו סאמח שוכרי. מדובר בביקור יוצא דופן, שהרי שר חוץ ישראלי לא הגיע לביקור רשמי בקהיר מאז 2008. השניים צפויים לדון בקידום הפסקת אש בין ישראל לחמאס.

העיתון 'ישראל היום' מדווח כי במקביל ראש המודיעין המצרי, עבאס כאמל, יגיע לביקור בישראל. הוא צפוי להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, עם ראש המל"ל מאיר בן-שבת, וכן עם בכירים ישראלים נוספים.

בעיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד" דווח כי משלחת ביטחונית מצרית, בראשות האחראי על הנושא הפלשתיני במודיעין המצרי - אחמד עבדל-חאלק, הגיעה לביקור שלישי ברצועת עזה מאז הפסקת האש שסיימה את מבצע שומר החומות. "בכירים מצריים הבהירו להנהגת חמאס כי הפסקת האש חייבת לכלול חילופי שבויים", סיפרו מקורות מצריים ל"אל-ערבי אל-ג'דיד".

לדבריהם, "הם פגשו את סגן מפקד גדודי א-דין אל קסאם, מרואן עיסא. חמאס, מצידם, מעוניינים להפריד בין הפסקת האש לבין חילופי שבויים ושיקום רצועת עזה".

בה בעת, המשלחת בראשות כמאל תגיע מחר לרמאללה כדי לפגוש את יו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן, וכן לרצועת עזה במטרה לדון עם בכירי חמאס וארגוני הטרור הפלשתיניים על תנאי הפסקת האש.

מעבר לכך, כאמל מעוניין גם להוביל לחידוש המשא ומתן לשלום בין ישראל לבין הרשות הפלשתינית, ואף להגיע להבנות בנוגע להסכמי חילופי שבויים עם חמאס. כאמל יגיע לישראל לאחר שלפי דיווחים ערביים נכנסה היום משלחת מצרית המונה 25 אנשים לרצועת עזה.