אבי מעוז
אבי מעוזצילום: דוברות

ח"כ אבי מעוז, יו"ר מפלגת נעם וחבר סיעת הציונות הדתית, המשיך היום (ב') בסדרת נאומי 'הנדסת התודעה' במליאת הכנסת, במסגרת נאומים בני דקה.

היום התייחס מעוז להנדסת התודעה לדבריו בשימוש בשמות שאינם עבריים לשכונות שונות בישראל.

תחילה התייחס ח"כ מעוז להיסטוריה של שכונת שמעון הצדיק בירושלים: "לפני מאה ושלושים שנה הוקמה שכונת שמעון הצדיק בירושלים. במקום התקיימה התיישבות יהודית במשך 57 שנים עד מלחמת העצמאות, אז פונו התושבים בגלל המתקפות של אנשי שכונת שייח ג'ראח. גם לאחר שאנשי הפלמ"ח כבשו את השכונה, הבוגדנות הבריטית דאגה להשתלטות ערבית על המקום".

לאחר מכן הציג ח"כ מעוז כיצד התקשורת לדבריו מהנדסת את התודעה בכך שהיא משתמשת בשם הערבי של שכונת שמעון הצדיק. "כחלק מהנדסת התודעה של התקשורת הישראלית במהלך פרעות תשפ"א, ההתייחסות לשכונת שמעון הצדיק הייתה שוב כפרובוקציה יהודית בשכונת שייח ג'ראח.

''מעניין שאותם כלי תקשורת, כאשר הם מזכירים את רמת אביב, מרכז רבין ואוניברסיטת תל אביב, הם אינם מכנים את המקום כ'שייח מוניס'. וכאשר הם מזכירים את בית המשפט העליון, הם לא מציינים את מיקומו כשטחו של הכפר 'שייח באדר'".

לסיכום המליץ מעוז לקרוא למקומות הללו בשמם העברי. "מדובר בצביעות ובפוסט ציונות של אנשי תקשורת רבים, אך ורק בשל העובדה שמקומות אלו מהווים מעוזים של השמאל הפרוגרסיבי ולא של גרעינים תורניים. אני ממליץ לקרוא למקומות הללו, ולרבים אחרים דומים להם, בצורה עקבית אך ורק בשמם העברי, ולא לנקוט בצביעות ובחוסר עקביות כדי להנדס את תודעתם של אזרחי ישראל", סיים.