המפגש
המפגשצילום: חיים הלוי

מפגש יוצא דופן התקיים היום (שני) בגינאה הממוקמת במערב אפריקה. ראש הממשלה איברהימה קאסורי פופאנה נפגש בלשכתו עם הרב יאשיהו פינטו המשמש כראש אבות בתי הדין במרוקו.

למרות העובדה שכיום אין קהילה יהודית מבוססת בגינאה, יהודים רבים מכל העולם מבקרים במקום, בעיקר למטרות עסקים. בשל כך נוצר צורך הכרחי להקים במדינה האפריקאית - מרכז יהודי שירכז פעילות יהודית שוטפת, ויעניק בין היתר מענה כשרותי למהדרין לכל דורש.

סוגיה זו עלתה במרכז המפגש הייחודי בין ראש הממשלה האפריקאי לבין הרב פינטו, "הרבה יהודים סוחרים עוברים ומבקרים במדינה שלנו", אמר ראש הממשלה לרב, "ולמרות זאת אין מקום של יהדות וכשרות", הוסיף.

ראש הממשלה ביקש מהרב פינטו: "אנא תבואו להקים כאן מקום לכל היהודים, שדרכו גם נתפעל את קשרי הסחר והשלום בינינו, בפרט בתקופה זו שבה אנו נדרשים להגביר שלום בין כלל הדתות".

ראש הממשלה קאסורי פופאנה הוסיף ואמר: "אנו רואים ועוקבים אחר הפעילות שלכם במרוקו, פעילות שמשמשת כאבן שואבת ליחסי שלום והדדיות בין כל הדתות והעמים".

הרב פינטו שיבח את פועלו של ראש הממשלה והממשל בגינאה ואמר כי "בזכות הלב הפתוח ליהדות ולצרכים היהודיים - המדינה תשגשג ואזרחיה ידעו רק טוב".

בדבריו הוסיף ואמר כי בקרוב יוקם בגיאנה מרכז יהודי שישמש כמטרייה לכל צרכי היהודים המבקרים במדינה האפריקאית, במטרה לחבר ולקרב בין הדתות.

במהלך שהותו בגינאה, נפגש הרב פינטו עם בכירי ממשל רבים ועם אנשי עסקים מקומיים וביממה הקרובה הוא צפוי להיפגש עם בכירים נוספים בהנהגת המדינה.

ביקורו של הרב פינטו בגינאה מגיע לאחר מסע חיזוק עולמי שבמהלכו מסר עשרות שיעורי תורה ומוסר בקהילות היהודיות בעולם.

המסע העולמי החל בארה"ב, משם המשיך הרב פינטו להאיטי, ישראל, צרפת ולונדון. בין לבין שהה הרב פינטו במשכן הקבע במרוקו, שם הוא מנהיג את הקהילה היהודית ומוביל את מערך הכשרות בכל רחבי המדינה.