מאיר פרוש
מאיר פרושצילום: אסתי דזיובוב/TPS

לאחר שנת הקורונה והפסד ימי לימוד רבים החליטה הממשלה יחד עם משרד החינוך להרחיב השנה את הפרויקט של קייטנות הקיץ עד לכיתות ו' בבתי הספר היסודיים ובכך לנסות לתת מענה לתלמידים שהחסירו חומרי לימוד רבים ולהשלים פערים על ידי מדריכים ואף מורים שירצו בכך.

בהחלטת המשרד קייטנות אלו יתקיימו גם בבתי הספר המוכש"ר (מוכר שאינו רשמי) וגם ברשתות החינוך העצמאי ומעיין החינוך התורני.

בלשכת סגן השר מאיר פרוש מספרים כי היות ובשנה זו חופשת הקיץ הרשמית נפתחת ב-1/6 ובתאריך העברי בכ"א תמוז, נוצר מצב שימי הקייטנות במגזר החרדי יוכלו להתקיים רק עד ט' באב.

לאחר ט' באב גם התלמידים בתלמודי התורה יוצאים לחופשה של שלושה שבועות עד ראש חודש אלול. לפיכך עלול היה להיווצר מצב בו התלמידות ותלמידי המוכש"ר לא יוכלו להמשיך ללמוד בקייטנות שכן ההורים נוהגים לנצל שבועות אלו לחופשה של כל המשפחה, ולא ניתן לקיים לימודים בימים אלו.

בחודשים האחרונים מנהלי מוסדות רבים פנו לסגן שר החינוך ח"כ מאיר פרוש שביקשו ורצו להעניק לתלמידים המשך לימודים ומצד שני לא להפסיד את ימי החופש הקצרים.

בתגובה פנה סגן השר למנכ"ל המשרד ולמינהל הפדגוגי. לאחר דיונים שהתקיימו בנידון הוחלט להתאים את לוח הקייטנות על פי לוח 'בין הזמנים', כך שקייטנות בבתי הספר החרדיים יוכלו להחליף ימים בימים אחרים בימי החופשה - למשל לאחר ר"ח אלול ועד ה-1 בספטמבר.