האלוף במיל' יצחק בריק, לשעבר נציב קבילות החיילים ובעל עיטור העוז ממלחמת יום הכיפורים, אמר באולפן ערוץ 7 כי אצל החיילים בני הישיבות יש "מוטיבציה שלא ראיתי מעולם".

לדבריו, "במלחמת יום הכיפורים נלחמתי 19 ימים ברציפות. התחלנו מעל 220 לוחמים את הקרבות והגענו לסיומה של המלחמה מתוך הגדוד רק שבעה אנשים מהגדוד המקורי - אני והתותחן שלי, שהחלפנו שבעה טנקים שנפגעו ונפצעתי פעמיים, ועוד חמישה ששרדו את שדה הקרב".

"מה שהוביל את הניצחון במלחמת יום הכיפורים אלה לא היו הגנרלים", אמר. "זה החיילים והמפקדים הזוטרים. מפקדי הכיתות, המחלקות, הפלוגות, החיילים. ולי למזלי הגדול הייתה פלוגה של בני ישיבה. מוטיבציה כזאת לא ראיתי מעולם".

"אחד מהבחורים שהיה נהג אצלי במלחמה", סיפר, "הכרתי אותו מצויין, גבר לוחם ללא חת. בן ישיבה שקוראים לו משה טל, הבן של צבי טל שופט העליון בדימוס, והוא אחד מיני רבים שהוכיחו שמה שמנצח זה רוח לחימה, זאת מוטיבציה. האדם שעומד מאחורי המכונה, לא הטכנולוגיה. הטכנולוגיה יכולה להיות נהדרת אבל אם אין לך את האנשים לא תנצח".

"בני הישיבה, שאם אני מזהה היום את התהליכים, אני בהחלט יכול להגיד שדווקא המגזר שבאים מהישיבות, האנשים הדתיים, אני רואה בהם ודאי את הניצוץ ואת האמירה 'לא רק מה יצא לי מזה', אלא 'מה אני יכול לתרום למדינה שלי' וזה מה שצריך להיות", כך האלוף במיל' יצחק בריק.

הראיון המלא עם האלוף בריק ישודר ביום שישי כאן בערוץ 7.