עומר ינקלביץ'
עומר ינקלביץ'צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

שרת התפוצות והמשקיפה בקבינט עומר ינקלביץ' סיירה היום (שלישי) בעכו כדי לעמוד מקרוב אחר נזקי הפוגרום של הפורעים הערבים בעיר.

במהלך הסיור נפגשה השרה עם ראש העיר שמעון לנקרי, עם בעלי עסקים ועם מנכ"לית הגרעין התורני רעות גז. את סיורה חתמה השרה בביקור במרכז הרפואי לגליל בנהריה יחד עם המנהל פרופ' מסעד ברהום, שם ביקרה את אלעד ברזילי ואשתו יעל. כזכור, אלעד נפצע בלינץ' בעכו בידי מחבלים ערבים.

בתום הסיור מסרה השרה "מסכמת סיור חשוב מאוד בעכו. עשרות שנים של מופת לדו קיום נהרסו בלילה אחד בידי פורעים ערבים.

פגשתי את ראש העיר שמעון לנקרי, שפועל לילות כימים כדי לשקם את העיר. התמונה שעולה מהשטח מאוד ברורה: חסרה אכיפה. חסר כוח אדם משטרתי ובעיקר - חסרה משילות. ברור כי מרבית תושבי העיר הערבים מעוניינים לחיות בדו קיום ולכן הם כלל לא היו מעורבים. עם זאת, המיעוט האלים הצליח לפרום בלילה אחד את תחושת הביטחון של תושבים יהודים וערבים רבים. גם בימים אלו, שבוע לאחר הפרעות, הפחד עדיין נמצא ברחובות".

"פגשתי בעיר העתיקה את אורי בורי ואת תמר, שעסקיהם נשרפו בגל הפרעות לפני שבועיים. אסור לטאטא זאת מתחת לשטיח! מדובר במעשה טרור כלכלי שמטרתו להפחיד ולהבריח את התושבים היהודיים של עכו. אי אפשר לייצר הרתעה כאשר כתבי האישום רכים ומרבית העצורים משוחררים (כך לדברי גורמים בשטח).

בסוף הסיור הגעתי לבקר במרכז הרפואי לגליל בנהריה את אלעד ברזילי, שנפגע בראשו במהלך הלינץ' האכזרי בעכו, ואת אשתו המקסימה יעל. גם כאן, אין מקום לספק! מדובר במעשה טרור ממניע גזעני וכתב האישום חייב להיות מוגש בהתאם. כולנו מחזקים את יעל, מתפללים לרפואת אלעד בעלה ועומדים לצד המשפחה".

רק אכיפה נחרצת, תגבור כוחות ובעיקר ענישה אגרסיבית יכולים להשיב את המשילות לרחובות עכו ואת הביטחון לתושביה"