
חוקרי תאונת הרכבל באיטליה ממשיכים בנסיון להבין מדוע נקרע הכבל שהוביל את קרון הרכבל ומדוע בלמי החירום לא פעלו על מנת לבלום את הנפילה של הקרון שהתרסק אל הקרקע.
על פי אולימפיה בוסי, התובעת האחראית על החקירה, אמרה לכלי תקשורת כי "ברור שמערכת הבלמים לא פעלה, כי אחרת הרכבל היה עוצר באופן טבעי, נחקור מדוע זה קרה.
בלם החירום פעל ברכבל השני שנסע בכיוון ההפוך, במורד ההר".
היום (שלישי) פירסם העיתון האיטלקי "קוריירה דלה סרה" פרטים חדשים על חקירת האסון ומהם עולה כי ימים ספורים לפני התאונה הקטלנית בוצעו עבודות תחזוקה ברכבל, שהתמקדו במערכת הבלמים שאמורה לבלום את קרון הרכבל במקרה של התדרדרות, אולם החוקרים עדיין לא בטוחים כי לתיקונים שבוצעו ברכבל יש קשר לאסון עצמו.
החוקרים גם יעברו על מצלמות האבטחה שתיעדו את הרגע בו נקרע הכבל וקרון הרכבל מתחיל להתדרדר אחורה במורד ההר, עד להתרסקות הקטלנית שגבתה את חייהם של עמית וטל בירן, בנם התינוק תום והסב וסבתא שהיו איתם על הקרון. איתן בירן בן החמש, בנם השני של בני הזוג שהצליח לשרוד את ההתרסקות, ממשיך להיות מאושפז במצב קשה כאשר הוא מורדם ומונשם.
היום הודיע האפיפיור פרנציסקוס כי "הוא מתפלל עבור איתן הקטן" ואף שלח איגרת לבישוף המקומי בה הביע תנחומים למשפחות ההרוגים "שאבדו בצורה טראגית כאשר הם שקועים בנפלאות הבריאה". החוקרים הודיעו כי הם מתכוונים לבדוק אפשרות של רצח שלא בכוונה ורשלנות, כמו גם אפשרות של טעות אנוש.
הם גם החרימו תיעוד טכני ותחזוקתי של החברה המפעילה את הרכבל, אולם העיתון "לה רפובליקה" ציטט את עורך הדין של החברה, שאמר כי "בוצעו בדיקות תחזוקה באופן קבוע. הבלמים לא היו אמורים להיות מוחלפים עד שנת 2029". בתקשורת האיטלקית דיווחו הבוקר (שלישי) כי החוקרים גם מחזיקים בתיעוד של מצלמות אבטחה שתיעדו את רגע האסון, שהתרחש חמישה מטרים בלבד לפני התחנה.
על פי מקורות הקרובים לחקירה, הסרטון ממצלמות האבטחה מציג את הרגע בו נקרע כבל העופרת שנשא את קרון הרכבל, שמתדרדר לאחור במהירות עד להתרסקות הקטלנית על צלע ההר. אחד החוקרים סיפר כי "קרון הרכבל התהפך מספר פעמים על הקרקע עד שנתקע בעצים ונעצר".