הקמת המאחז
הקמת המאחזצילום: יצחק מאיר ואיילת האיתן, חברי גרעין אביתר

מאות משתתפים בהשקת הקמפיין ''כולנו אביתר'' לחיזוק והגדלת היישוב החדש. את הערב פתח ההיסטוריון גרשון בר כוכבא עם הרצאה מרתקת על החשיבות ההיסטורית של הקמת התיישבות חדשה.

שרח ליסון, תושבת אביתר, אמא ל 6 ילדים ועולה מצרפת אמרה בערב, ''ההתיישבות זה לא רק גוש אמונים, אלון מורה ובית הדסה, היום יש לכל משפחה הזדמנות להיות חלק מהבנייה של ארץ ישראל ולהקים עוד ישובים, והגרעין של אביתר הוא דגל שצריך להיות מיושם בכל מקום בארץ ישראל"

דניאלה וייס מתנועת נחלה, העלתה את רוח הצעירים והמבוגרים והדגישה: "במשך 20 שנה שנה לא קמו ישובים ביו"ש, ויש התחייבות ישראלית לאמריקאים לא לבנות. כ 300 אלף דונם מתוך 6 מיליון דונם ביו"ש מיושבים. אנחנו לא צריכים מפות. כל פיסת אדמה בארץ ישראל צריכה להיות מיושבת ולכן כל כך חשובה העליה הזו של הישוב אבייתר שהיא סמל לכל ההתיישבות".

להצטרפות למיזם כולנו אביתר לחצו כאן

בערב השתתפו רבנים ואישי ציבור גדולים וביניהם הרב עוזי שרבף, הרב יהודה ליבמן, בני קצובר ועוד רבים.

היישוב אביתר הוקם בעקבות הרצחו של אביתר בורובסקי הי"ד בצומת תפוח. שמונה שנים בדיוק אחרי הרצח התבצע פיגוע נוסף בצומת תפוח בו נרצח יהודה גואטה הי"ד ונפצעו בחורי ישיבה נוספים. בעקבות כך חודשה ההתיישבות במקום ועלה למקום גרעין ראשוני של 30 משפחות בסיוע תנועת התיישבות נחלה ותנועת אמונים.

במהלך שלושה שבועות בלבד הישוב גדל בצורה מדהימה ומתפתח בכל יום בסיוע מתנדבים רבים. בישוב הושקעו משאבים אדירים וכבר 30 משפחות מתגוררות בו במבנים החדשים ועוד עשרות נמצאות ברשימת המתנה.

להצטרפות למיזם כולנו אביתר לחצו כאן