דוד קליין
דוד קלייןצילום: Flash90

ד"ר דוד קליין, לשעבר נגיד בנק ישראל, הלך לעולמו בגיל 86.

ד"ר קליין כיהן בתפקידים שונים בבנק ישראל מ-1987 וניהל את המחלקה המוניטרית והפיקוח על מט״ח ולאחר מכן כיהן כנגיד השביעי של הבנק בין השנים 2000-2005. בתפקידו היה שותף למהלכים מרכזיים שתרמו רבות לבנק ישראל.

ד"ר קליין הוביל מהלכים אלו בתחום מדידת תוצאות המדיניות המוניטרית, הורדת האינפלציה ושמירה על יציבות המחירים, הליברליזציה בשוק מט״ח והגברת היציבות והתחרות במערכת הפיננסית.

קליין היה בעל תואר ראשון בהיסטוריה כללית ובכלכלה מהאוניברסיטה העברית בירושלים, ותואר ד"ר בכלכלה מאוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון.

נגיד בנק ישראל הנוכחי, פרופ' אמיר ירון, ספד: "אנשי בנק ישראל לדורותיו ואני מרכינים היום ראש לזכרו של דוד, מוקירים את תרומתו הרבה לבנק ישראל ולכלכלת ישראל, ומשתתפים בצערה העמוק של המשפחה. יהי זכרו ברוך''.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד: ''אני מביע צער עמוק על פטירתו של נגיד בנק ישראל לשעבר, ד״ר דוד קליין ז״ל שהלך לעולמו. דוד הוביל רפורמות חשובות בבנק ישראל שהועילו לכלכלת ישראל. הערכתי מאוד את שיתוף הפעולה בינינו בתקופת כהונתי כשר אוצר. הוא תמיד היה ענייני, נעים הליכות וממוקד במשימה הגדולה שלמענה עבדנו - הפיכת ישראל לכלכלה חופשית. יהי זכרו ברוך''.