חיים פרננדס
חיים פרננדסצילום: חגית גורן

בשנה האחרונה, שהייתה מורכבת ומאתגרת, מדינת ישראל התמודדה באופן מרשים עם משבר בריאותי וכלכלי חסר תקדים באמצעות הרבה אהבת חינם. הצוותים הרפואיים שעשו לילות כימים למען החולים, הציבור ששמר על הנחיות הבריאות והמגבלות שהוטלו כדי להגן על קבוצות הסיכון, והמתנדבים שביקשו להקל על חייהם של החולים והמבודדים ופעלו מכוחה של ערבות הדדית טהורה.

לי באופן אישי, כמנהל הכללי של לאומית שירותי בריאות, מגפת הקורונה הייתה הזדמנות להציג את פניה היפות של מערכת הבריאות הישראלית בכלל וקופות החולים בפרט. הצוותים הרפואיים עבדו כתף אל כתף בכל רחבי הארץ, הן במתחמי בדיקות הקורונה, הן במרכזי החיסון והן במעבדות הפיענוח.

ההתמודדות שלנו עם המציאות הזאת הייתה אירוע מכונן שכל אחד מאיתנו יספר עליה לדורות הבאים. עם זאת, עלינו גם להמשיך ולמצוא פתרונות יצירתיים ורגישים לאתגרי הבריאות בישראל.

לשמחתנו, החברה הישראלית חזקה והוכיחה שמעט מן האור דוחה הרבה מן החושך, והיה הרבה אור. כדאי להקפיד על קבלת החלטות המבוססת על עובדות והמלצות של מומחים כדי לתת מענה למבחנים שאיתם נתמודד בהמשך. בנוסף לכך, העצמת התפיסה של רפואה מונעת ואימוץ אורח חיים בריא שיתחילו מהשטח יאפשרו לחסוך במשאבים ולהשקיע יותר בשוליים ובאזורי הפיתוח.

חיים פרננדס

מנכ"ל לאומית שירותי בריאות