אודרי ליימן
אודרי ליימןצילום: אלישע גדז'

נולדתי בבלגיה, ובזמן מלחמת ששת ימים הייתי בת תשע. אני זוכרת את החשש הקיומי שהיה בקרב יהודי אנטוורפן שמדינת ישראל עשויה להימחק מעל פני האדמה. אנשי הקהילה החלו לאסוף כספים, ואני, שהייתי מחוברת בכל נימי נפשי לישראל, החלטתי לעשות מעשה. העמדתי דוכן ברחוב, לקחתי את אוסף מחזיקי המפתחות שאספתי בעמל רב ומכרתי לעוברים ולשבים את מרכולתי במטרה להעביר את הכסף לאנשי הקהילה כדי שישראל תוכל להתחמש ולקנות מטוסים. האמנתי שכל מעשה קטן עבור המדינה יכול לעשות שינוי.

בהמשך החלטתי לעלות ארצה, להקים משפחה בישראל, ולהביא ממיטב יכולתי למען העם והארץ. בהכשרתי אני מטפלת פסיכותרפיסטית. דרך המקצוע אני נחשפת לקשיים של אנשים, ויש לי סיפוק גדול מזה שאני יכולה לעזור להם לעשות שינוי. לפני כמה שנים, כשהרב הלל הורוביץ הציע לי להצטרף לוועד המנהל של קרן 'יחד', מיזם שכולו ערבות הדדית - הכול התחבר.

קרן 'יחד' מבוססת בדיוק על השיעור שלמדתי בתור ילדה: כל אחד נותן משהו קטן ויחד משיגים דבר גדול. הרעיון הוא שהרבה משפחות מאוגדות יחד ומעבירות מדי חודש סכום סמלי על פי הצורך. כאשר חס וחלילה נפטר הורה משפחה שבקרן, הקרן יודעת ברגע לספק לכל יתום מתחת לגיל 30 בין 50 אלף ל-150 אלף שקלים. זאת על מנת לאפשר לצעירים להתחיל את חייהם, לקיים חתונה, ואף לממן לימודי מקצוע. להורה שנשאר הדבר מאפשר, לפחות בחזית אחת, רוגע שילדיו מסודרים.

במהלך חמש שנות פעילותה גייסה קרן 'יחד' כ-60 מיליון ש"ח, וסייעה ל-434 יתומים, כאשר הסכום החודשי המקסימלי אותו שילמו המשפחות החברות בקרן הוא 64 שקלים. כל משפחה שרשומה לקרן מרגישה את הביטחון הקהילתי בכך שבשעת הצורך יעמדו לרשותה תמיכה רגשית וכלכלית. יחד אנחנו יוצרים רשת ביטחון ששומרת בכל עת על חוסן הקהילה במובן הרחב של המילה ועוזרת לאנשים רבים להיחלץ ממצבי משבר תוך סיוע מלא של המשתתפים. וזוהי בעיני ערבות הדדית אמתית.

אודרי ליימן

חברת הוועד המנהל קרן יחד ופסיכותרפיסטית