
במטרה למנוע מקרי מוות טרגיים בשל שכחת ילדים בכלי רכב, משרד התחבורה מחייב שימוש במערכת עזר לנהג להתרעה על שכחת ילדים, בהסעת ילדים עד גיל 4.
על פי התקנה החדשה, חל איסור להסיע ברכב ילד עד גיל 4 אלא אם כן מותקנת בו מערכת עזר לנהג להתרעה על השארת ילדים.
משרד התחבורה מחייב את ההורים לרכוש אחת מתוך שלוש מערכות שאושרו על ידו, וכל אחת מהם עולה מאות שקלים.
הורים רבים זועמים על כך שהמדינה מחייבת אותם להוציא מאות ואלפי שקלים, במקום לאפשר רכישת מערכות דומות שעולות עשרות שקלים בלבד. כל נהג המסיע ילד עד גיל 4 מחויב בהתקנת המערכת. הקנס על אי התקנת המערכת בעת הנהיגה עומד על 250 ש"ח ו-4 נקודות.
''טוב תסלחו לי אבל אני מתחרפן כאן", כתב בפייסבוק יהודה גזבר. "נכון החוק החדש על המערכות בטיחות ברכב שנועדו להציל שכחת ילדים ברכב? החוק שלכאורה מסריח מלוביזם (אבל מי יודע)? החוק שמחייב כל הורה להוציא 500 שקלים על מערכת לכל כיסא, כולל באוטו של סבא וסבתא? בקיצור, המערכות שאפשר להזמין רק אונליין, שנגמרו כבר במחסנים? ודווקא מערכת ספציפית, שהיא לא נניח, למשל, טפצפה שמוכרים יד שרה, שעולה 30 שקלים וזהו?
"אז זו בעצם כרית קטנה שאמורים לשים מתחת לישבן של העולל. על כיסא הבטיחות. כיסא שבנוי במיוחד ככה שמהדקים את הרצועות שלו, ושהיצרנים מגדירים במפורש שאסור לשים מתחת לתינוק או לפעוט שום דבר (בטח לא מוצר חשמלי עם בטריות), כי זה פוגע ביעילות של הכיסא''.
גזבר הוסיף: ''שלוש חברות ספציפיות עושות, לכאורה, קופה על חשבוננו, באדיבות שרת התחבורה מירי רגב שאנחנו, ובעיקר בטיחות הילדים שלנו מעניינים לה, ככל הנראה, את קצה הזרת השמאלית ואולי גם זה לא''.
שר התחבורה לשעבר ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הציונות הדתית) אמר כי ''השחיתות הזו, שעולה עכשיו לכל משפחה עם ילדים אלפי שקלים, חייבת להיחקר. שימו לב, רק שלושה מוצרים בישראל עומדים היום בתקן שנקבע לאמצעי למניעת שיכחת ילדים ברכב ומחירם שערורייתי. איפה יעקב מרגי שהבטיח, כשזרק את הרביזיה שלי בלי דיון, תחרות ומוצרים ב 25 שקלים?!''.
סמוטריץ' צייץ בטוויטר, ''עכשיו תראו איך אותם שלושה מוצרים למניעת שיכחת ילדים של אותן שלוש חברות 'ברות מזל' שאושרו על ידי משרד התחבורה נמכרים במדינת המקור (איטליה) בבין רבע לשליש מהמחיר המופקע בארץ. ככה נראה כשל שוק כתוצאה מהתנהלות רגולטורית נוראה של הממשלה. אל תהיו פראיירים ואל תקנו במחיר העושק הזה''.
ח"כ סמוטריץ' סיפר כי הורים חסרי אונים פונים אליו ומוחים על האבסורד, כלשונו, שיעלה להם מאות ואלפי שקלים. הוא פנה לשרת התחבורה מירי רגב: ''גברתי שרת התחבורה, לא בושה להודות בטעות. בטלי את התקנות המזיקות האלה. מוטב מאוחר מלעולם לא''.
ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: ''משרד התחבורה מבקש להבהיר כי בניגוד לפרסום המטעה אודות הרפורמה שהובילה השרה מירי רגב בנושא שכחת ילדים ברכב, מדובר ברשימה של ספקים שאושרו נכון לרגע זה על ידי מנהל תנועה, אולם לא פחות מ10(!) ספקים נוספים שהגישו את המוצר שלהם לבחינת המשרד, נמצאים בתהליך האישור שיסתיים בתוך שבועיים, לפני ה-1/8 מועד תחילת הרפורמה שאותה הובילה השרה רגב בכדי להציל חיים ולמנוע את הטרגדיות הקשות בהם ילדים מצאו את מותם או נפגעו באורח קשה.
''הגידול הצפוי במגוון המוצרים יביא גם להוזלת המחירים וזמינות המערכות. יש לדחות בשאט נפש כל ניסיון נבזי לרמיזה על שיקולים לא ענייניים בקידום הרפורמה'', לשון התגובה.