כוחה של קהילה נמדד בזמן משבר. ואכן, בתקופת הקורונה שכנים, בעלי עסקים, קהילות, חברות ונותני שירותים מכל המגזרים, התגייסו כולם כדי לתת יד ולתמוך בכל מי שביקש עזרה.
עובדים רבים שיצאו לחל"ת חיפשו בתושייתם דרך חדשה להתפרנס ומצאו את עצמם מגשימים את החלום לעסוק בתחום שהם אוהבים, פתחו עסק ומכרו את תוצרתם מביתם. בעלי עסקים שנאלצו לסגור את בית העסק שלהם זיהו הזדמנות, ובמקום שהלקוח יגיע אליהם - הם ומרכולתם הגיעו אל הלקוח.
הצרכנים, שמצידם כל כך השתוקקו להרגיש שהשגרה ממשיכה למרות הקורונה, פתחו את זרועותיהם לעברם והקפידו לרכוש את המוצרים והשירותים שהוצעו ביצירתיות ובמעוף רב.
מצד אחד היו עובדים ובעלי עסקים שהצליחו להתגבר על המשבר בזכות חשיבה מחוץ לקופסה וקיבלו חיבוק אוהב ותומך, ומהצד השני ניצבו הצרכנים שעצם הרכישה מאותם בעלי עסקים מילאה את ליבם באושר של עזרה ונתינה בתקופה של משבר כואב.
משבר הקורונה היה כואב ודרמטי, אבל הערבות ההדדית המדהימה שחיבקה את כולם ולא נתנה לאף אחד להישאר מאחור הוכיחה שכוחה של קהילה גדול יותר מכל משבר, ודווקא בתקופה מורכבת שכזו אנחנו מצליחים למצוא כוחות ויחדיו להתגבר על הקשיים.
אבי זיתן
בעלים של חברה לייעוץ ושיווקי אסטרטגי