
אחרי 25 שנים בעולם הפרסום המגזרי, החרדי והדתי־לאומי, אהבת חינם וחיבור בין קהלים הם חלק מהעשייה היומיומית שלי, אבל אין ספק שהאסון במירון, שטלטל את המדינה כולה, העלה לכותרות את הערבות ההדדית. מחד, הגילויים המרגשים של החיבור בין מגזרים על רקע האסון, החיבוק בין הציבור האולטרה־חרדי האבל לחילוני השמאלני שבא לנחם. ומאידך, תמונות וסרטוני הזוועה שהופצו ברשת מזעזעים לא רק את קרובי הנפגעים אלא גם את האנשים מן השורה.
חשוב היה לי לנצל את המומנטום של הערבות ההדדית כדי להעביר המסר שלא עוד! עוצרים את תעשיית הזוועה המופצת ביד קלה ובמהירות הבזק בקבוצות הווטסאפ השונות, במייל וברשתות החברתיות, וכך יצאנו בקמפיין תחת הכותרת "אותי זה לא עובר" כדי לגייס את הקהל לעצור את הפצת התמונות והסרטונים הקשים. הקמפיין נפל על קרקע פורייה של אנשים שהקרובים להם נפגעו מהתמונות הקשות, ואף התבקשנו לתרגם את הקמפיין לשפות נוספות.
אני מאמינה שיש לנו כוח לחולל שינוי, לחבר בין קצוות מנוגדים, לרכך את הדיאלוג בין קבוצות ולהפוך את השיח הוויראלי לרגיש ומתחשב יותר. והלוואי שלא נזדקק יותר לקריאות השכמה בדמות אסונות קשים כדי להבין זאת.
דנה בריל
בעלים ומנכ"ל בריליאנט