יפה בן דויד
יפה בן דוידצילום: לירון מולדובן

"צריך שכל איש ידע ויבין, שבתוך תוכו דולק נר, ואין נרו שלו כנר חברו, ואין איש שאין לו נר. וצריך שכל איש ידע ויבין, שעליו לעמול ולגלות את האור ברבים, ולהדליקו לאבוקה גדולה ולהאיר את העולם כולו" (הרב קוק זצ"ל).

לגננות, למורות, למנהלות ולכל עובדי ההוראה יש תפקיד משמעותי בעיצוב דור העתיד. בתקופות מאתגרות שבהן אנו כחברה ניצבים בפני דילמות מוסריות כבדות משקל עומדים ילדי ישראל, מתבוננים בנו ורושמים על לוח ילדותם, שילווה אותם כל חייהם, כיצד נהגנו ומה אמרנו. דווקא בשנה החולפת נחשפו הורים רבים לעבודה היומיומית של עובדי ההוראה. חלקם גילו לראשונה עד כמה עמוק הקשר בין הילדים לגננות ולמורות, עד כמה הקשר חיוני ועד כמה ההשקעה בילדים גדולה.

אנו המבוגרים צברנו לא מעט זיכרונות וחוויות. בניגוד אלינו, נפשם וזיכרונם של ילדי הגנים ובתי הספר עדיין רכים ופחות מעוצבים. השנה הם נאלצו להתמודד ברמה הלאומית עם שנאת חינם, מחלה, מלחמה ומוות.

דווקא בזמנים הללו, שבהם הרוח מנשבת על פני הנר שדולק בנפשנו, אנו עובדי ההוראה נמשיך ונזכיר לכל ילדה וילד ולכל נער ונערה שיש אור ויש תקווה. נזכיר להם שעם ישראל התגבר על זמנים קשים ויצא מהם מחוזק יותר, שאנו ערבים זה לזה ושיש בנו אהבת חינם שתדליק באור גדול את העולם כולו.

יפה בן דויד

מזכ"לית הסתדרות המורים