רוני ארזי
רוני ארזי צילום: דוד הוכברג

ישראלים, כמו כל אזרחי העולם, אוהבים לקבל יותר מאשר לתת. גם החיפושים שלנו יעידו על כך. יש פי חמישה יותר חיפושי גוגל הכוללים את המילים "איך לקבל" לעומת חיפושים הכוללים את המילים "איך לתת".

אבל בשעת חירום כמו זו שפקדה את ישראל זה עתה דווקא הפנים היפות שלנו נחשפות, ותמונה מרגשת וציונית עולה מתוך חלונית החיפוש הקטנה: עלייה חדה בחיפוש "להתנדב למילואים", עלייה חדה אף יותר בחיפוש "אירוח לתושבי הדרום" וגם "תפילה לחיילים".

ולא רק בגוגל אפשר לראות את עם ישראל היפה. בקבוצת "צריכים משו" בפייסבוק, שבה יותר מ־245 אלף חברים, גולש אחד מבקש המלצה לאפליקציה של צבע אדום ומקבל עשרות תגובות עם המלצות וקישורים, גולשת אחרת מציעה לארח משפחות מהדרום אצלה בבית ללא תשלום, וגולש שלישי מציע לשפץ בחינם מבנים שנשרפו בלוד.

איזה הבדל בין הימים שבהם בילינו לבדנו בחדר האטום והמתנו בחוסר מעש לדיווחים בתקשורת, לעומת ימים אלה שבהם אפשר בעודנו יושבים במרחב המוגן להמשיך לעשות חסד, להציע עזרה ולחזק את מי שסובל אפילו יותר מאיתנו.

רוני ארזי

מומחה דיגיטל ומנכ"ל חברת הפרסום משרוקית