רועי אביקסיס
רועי אביקסיסצילום: דוד שטיין

מדינת ישראל הצטיינה בתפעול מהיר של מערך החיסונים לאזרחי ישראל שעורר התפעלות עצומה ברחבי העולם. בתוך כך מתחבא לו סיפור של ערבות הדדית שמילא אותי בגאווה ובזקיפות קומה.

בעוד אזרחי ישראל מתחסנים ויוצאים מהמגפה, אלפי שליחי מדינת ישראל ובתוכם שליחי בני עקיבא העולמית המשיכו את פעילותם בקהילות היהודיות בימי קורונה, אך התבוננו בקנאה בחבריהם ובבני משפחותיהם בישראל שהלכו והתחסנו.

במקביל למבצע החיסון בישראל, מדינת ישראל לא היססה ובמבצע חסר תקדים דאגה לחיסונים לשליחי מדינת ישראל עד האחרון שבהם. כך הוטסו באישון לילה ובהתראה של 24 שעות כל שליחי המדינה מאפריקה לישראל, שם חיכו להם צוותי רפואה שחיסנו אותם בשדה התעופה, המתנה של 24 שעות ומיד חזרה לקהילות. לאחר שלושה שבועות שוב מבצע מהיר של הטסה, חיסון בשדה התעופה, 24 שעות ובחזרה לקהילות.

כך באפריקה, באירופה ובדרום אמריקה. מדינת ישראל מחויבת לשליחיה בכל מקום ברחבי העולם. הקהילות היהודיות השתוממו נוכח יכולתה המופלאה של מדינת ישראל והצהרתה החד־משמעית: לא שוכחים אף אזרח. אלפי שליחים מחוסנים ברחבי העולם עמדו בגאווה מול הקהילות היהודית והוסיפו עוד פרק של ציונות לסיפור יהודי־ציוני בן אלפיים שנה.

רועי אביקסיס

מזכ"ל בני עקיבא העולמית