התפרעויות ערבים בעיר רמלה
התפרעויות ערבים בעיר רמלהצילום: Yossi Aloni/Flash90

בשבועיים האחרונים מדינת ישראל געשה בעקבות אירועי טרור רבים שפקדו את כולנו. רוב עם ישראל ספג את טילי החמאס והג'יהאד האסלאמי מרחוק או מקרוב, אך פעולות טרור אלה הגיעו ממקום מוגדר שבו שוכן אויב. לצופה מהצד ההפתעה הגדולה הגיעה מהטרור הערבי שהרים ראש בערים המעורבות בישראל. יפו, לוד, רמלה, עכו ומעלות תרשיחא הפכו להיות שק החבטות של מדינה שלמה. מי שחי את השטח לא היה מופתע. הרי האלימות נמצאת ברחובות הערים האלה בכל עת וזמן, ממש מעבר לפינה. פעם זו מכונית שנפרצת או חנות שנשדדת, פעם אחרת אלו רק יריות באוויר בזמן חתונה ובפעמים אחרות מדובר בהפרות סדר.

לפעמים נראה שיש חוק אחד לכלל ישראל וחוקים אחרים בערים המעורבות. מי שחי את השטח ורואה זאת ביום יום יודע שהפיכה שקטה כזאת לא מתרחשת ביום אחד או ביומיים. מי שחשב שערביי רמלה או לוד יצאו לסבב אלימות מקרי אינו מבין את מקומו.

חמאס, כמי שמנסה להשתלט על ההגמוניה ברחוב הפלשתיני כבר שנים, חיפש זרז שיצית את האש. לא הר הבית מעניין אותו או שכונת שמעון הצדיק שבה יהודים רכשו אדמות בשנות העשרים של המאה הקודמת. עניין אותו אך ורק דבר אחד והוא הצתת אש ברחובות ישראל.

אם לחמאס כל כך חשובה ירושלים והוא מגדיר אותה על פי האסלאם כעיר השלישית בחשיבותה, הרי איך זה אפשרי לירות עליה טילים ורקטות ולחלל בכך את קדושתה? ללא ספק, ארגוני הטרור כיום הרימו ראש ועושים זאת בחסות מדינת ישראל. מבצע שומר החומות אומנם הסתיים בהצלחה מבצעית לצה"ל, אך המערכה והמלחמה שיש בערים המעורבות רק החלה והאש שהוצתה לפני שלושה שבועות הופכת להיות אש בשדה קוצים. אולי לא באותה עוצמה אבל בהחלט היא נוכחת מאוד. רק השבוע אצלנו ברמלה נזרקו שוב כמה בקבוקי תבערה, יריות נשמעות כל לילה, אבנים נזרקו על בתי תושבים ואלה רק דוגמאות אחדות.

כולנו תוהים מדוע ראש העיר מנסה לצייר מציאות של שקט מדומה. בפועל העיר בוערת. יחד עם המשטרה שמשום מה שוכחת להגיע ולטפל בפעילי הטרור, אנחנו מבינים איך רמלה נכבשת שוב ושוב בימים אלה בשקט בחסות העירייה. למה לנו להלין על הפורעים כאשר אצלנו במועצת העיר ראש העיר מתבסס עליהם בקואליציה העירונית. הטרור מקבל עידוד מבעלי התפקידים בעירייה. אקדח שמבצבץ במערכה הראשונה בקואליציה העירונית יורה במערכה השנייה והשלישית על כל אזרחי רמלה ופוגע בכלל אזרחי ישראל.

אז כן, את הטרור מבית יש למגר. הוא מסוכן הרבה יותר מכל דבר אפשרי, שכן לאזרחים הערבים שחיים בתוכנו יש תעודות זהות כחולות כמו לכל אחד. רובם המוחלט הם אזרחים שומרי חוק, אבל מספר לא מבוטל של טרוריסטים מטיל את חיתתו על הערים המעורבות. כעת יש לפעול בכל הכוחות העומדים לרשות מדינת ישראל כדי לקדם מבצע חומת מגן בבתי פעילי הטרור הערבים. דבר זה לא צריך להיעשות היום אלא היה צריך להיעשות אתמול. עד אז ילדים ברחבי רמלה, לוד ושאר הערים המעורבות ימשיכו לפחד לשחק בגינות הציבוריות.

כל מי שגר באחת מערים אלה יודע היטב מה הוא דו־קיום. אך לפני אותו דו־קיום שהפך לערך עליון מזויף בחלקים רבים בישראל, אחרים שוכחים גם את הערך הפשוט והטבעי של קיום. כן, בשם השוויון קצת שכחנו שגם לנו מותר לחיות כאן בארץ הזאת ואנחנו לא צריכים להתנצל על כך.

בצבא ידוע המושג "המערכה שבין המערכות". אנחנו נמצאים במערכה אחת מתמשכת כבר עשרות שנים. מי שלא ישכיל להבין זאת יקבל חס וחלילה פרעות גם בערים יהודיות. מבצע משטרתי נרחב ככל האפשר חייב לעבור בית בית ולאסוף את כל כלי הנשק הבלתי חוקיים, אחרת מדינת ישראל תאבד חלילה מהר מאוד את ריבונותה. יש לקדם מבצע חומת מגן בערים המעורבות, עכשיו.

הכותב הוא חבר מועצת העיר רמלה וראש המטה לביטחון רמלה