שוטר שקיבל אות הצטיינות על חיסול מחבל בפיגוע דקירה בירושלים לפני כ-6 שנים, נחקר באזהרה לפני כשבועיים, בהנחיית היועץ המשפטי לממשלה, בחשד לגרימת מוות ברשלנות של המחבל באותו אירוע, כך דווח בחדשות כאן.

הערב (רביעי) שוחח עם השוטר השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה. "מגיע לך צל"ש, אני מגבה אותך", אמר אוחנה לשוטר.

נזכיר כי באוקטובר 2015 ביצע המחבל פיגוע דקירה בצומת הנביאים-חיל ההנדסה בירושלים ופגע באורח בינוני ביהודי שעבר במקום.

השוטר שהגיע לזירה ביקש לנטרל את המחבל, ירה בו והרג אותו. על פעילותו זו זכה בתעודת הוקרה ממפקד מחוז ירושלים באותה תקופה משה אדרי.

"בהגיעו לאירוע ירד השוטר מהניידת, זיהה את המחבל, ביצע ירי ונטרל אותו. בפעולה זאת מנע אסון גדול יותר והפגין נחישות, מקצועיות ואומץ לב", נכתב בתעודה.

למרות שלאחר האירוע הגיעה לשולחנו של פרקליט המדינה בקשה להורות על פתיחה בחקירה נגד השוטר הוא החליט להימנע מכך. ערר שהוגש על ההחלטה התקבל רק באחרונה על ידי היועץ המשפטי לממשלה, שש שנים אחרי האירוע.

ממשרד המשפטים נמסר: "בנוגע לאירוע שנידון, הוגש ערר ליועץ המשפטי לממשלה על החלטת פרקליט המדינה דאז שלא לפתוח בחקירה. לאחר בחינת התיק, הוחלט לגבות גרסאות מהשוטרים היורים. עם סיום הטיפול תתקבל החלטה מנומקת".

פרקליטו של השוטר, עו"ד איציק כהן, הגיב: "בזמן ששוטרי ישראל מתמודדים עם הפרות סדר נרחבות וניסיונות פיגוע, מצאה מח"ש לנכון לחקור שוטר שנטרל מחבל חמוש ואף זכה בתעודת הצטיינות על תפקודו באירוע, שהתרחש לפני כ-6 שנים. אני מקווה שמח"ש תעמוד על הטעות ותסגור את תיק החקירה בהקדם".